Lindesberg 080927

Jaha, då var vi brudar "on the road again". Det var jag , Sussi och Ullis. Resan började ju bra, packade in allt i bilen och färden kunde börja. En bit utanför Sura tittade jag ner på mina fötter och insåg att jag fortfarande hade mina Foppatofflor på mig. Fick vända så jag fick på mig mina tennisskor. Vägbeskrivningen var väl lite sisådär men vi kom fram till slut. När jag väl köpte programmet såg jag att det var flera Pinschrar med. Valpklass 6-9 hanar 4st, Valpklass 4-6 mån tikar 1 st, Valpklass 6-9 tikar 2 st och Öppenklass tikar 1 st. Hittills när jag har åkt har det varit max 3 st, så det var kul.

Först ut var Boris. Han fick 1:a, Hp, BIR och blev BIG 3. Grattis!!!

Sen var det Hugos tur. Han fick 1:a, Hp, BIR och blev BIG 2. Grattis till er också!!!

Han är som en nallebjörn.

Sen var det min och Gonzos tur. Vi var som sagt 4 hanar, kul med lite konkurrens för omväxlings skull. Han skötte sig bra i ringen tycker jag i allafall. Fick beröm av domaren att han var tillgänglig och det är alltid roligt att få höra. Lite lustigt var det ju att dom andra var röda. Vi stog ut i mängden;). Vi blev 2:a och det förstog jag, för hanen som blev 1:a rörde sig mer självsäkert. Hanarna som blev 3:a och 4:a blev utan Hp, anledningen hörde jag inte. Vilken som blev BIR vet jag inte heller för vi ställde i 3 olika ringar som man gick emellan som en galning för att kunna ta lite bilder.

Valpklass 6-9 mån
Domare: Karin Ögren
Kritik: 7 mån hanvalp, bra huvud, mörka ögon, saxbett, raka fina framben, tillr vinkl runt om, tillr br korg för åldern, vacker päls och färg, trevl temp, rör sig bra.
1:a, Hp, Placering 2

Sist ut var Brage, han fick 1:a och Hp

Han blev utslagen av tiken och dom tilldelade tydligen inte BIM, varför vet jag inte. Det är ju så olika. Vi var nöjda och glada över dagens resultat och både hundar och mattar var ganska trötta på färden hem.



Kommentarer
Postat av: Lena o Bella

Hej!

Kul träffas och att få se Gonzo, som jag tycker är jättefin och enormt trevlig.

BIR-valp blev nr.151 Go'vakker Cazino son of othello som dessutom blev BIG-Reserv.

2008-09-27 @ 19:01:41
URL: http://www.laget.se/bella
Postat av: Mari

Tur att någon har lite koll åt mig;). Kul att träffa dig också!

2008-09-27 @ 19:10:44
Postat av: Anette

Grattis till de fina resultaten. Ni är jätteduktiga!

2008-09-28 @ 08:28:26
URL: http://egonsblogg.se
Postat av: Ullis

Hej bruden!

Grattis till fin kritik o bra placering. Hm undrar om HON kommer vara i Uppsala med sina små hundar. Rackarns att man ska bli slagen två gånger av samma hund.

Kram Ullis & Hugo

2008-09-28 @ 10:58:55
URL: http://web.telia.com/~u22011596/index.htm
Postat av: Sussi

Hallo bruttan!

Konstigt att både jag och Ullis fasnade på bild och inte du ;)



2008-09-29 @ 11:41:46
Postat av: Ingrid Raij

vilka duktiga hundar och mattar! Sussi sköter sig fint fast hon inte varit på vår utställningsträning, om jag minns rätt!

Lycka till på kommande utställningar!

2008-10-07 @ 14:12:23
URL: http://www.inras.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback