Agilityhelg

I helgen har jag & Gonzo varit på agilityhelg med bara pinschrar & deras "mattar" på Finnbogården  i Ängelsberg hos Maria & Mats. I fredags blev vi hämtade & fick åka med en tjej som heter Wendy. Var lite pirrigt, hade ju inte träffat någon av dom tidigare. När vi kom fram så började vi kolla av vilka som skulle dela rum, så jag delade rum med Wendy & Sofia. Packade upp burar & sånt, väntade in så att alla skulle hitta fram, sen var det natti natti.
Igår gick vi upp ca 07.30, för frukosten serverades kl 08.00. Rastade hundarna lite innan, käkade "frulle", hade teori, sen var det dags att gå ut på plan.

Coyak & Azlan

Aisha

Ebba

Taurus

Här plockas det fram hinder.


Sofia & Kiro


Wendy & Ebba


Sanna & Kelly. Han är lätt den största Pinscher jag sett. Lugn som en filbunke!

Maria & Mats Border Collie valp Emmy.

Taurus har hittat en "liten" pinne.


Emma & Harry


Katarina & Pixie.


Malin & Aisha

Eva & Tova

Midas & Kiro. Midas fick ett nytt namn, "Porrkungen". Han bara juckade på Emmas Kelpie valp Hilja;).


Josefin & Azlan.


Annika & Taurus.
Jag & Gonzo fick hålla oss till raksträcka med 3 hopphinder, tunneln & gungbrädan eftersom vi är nybörjare. Hopphindrerna gick bra, gungbrädan fick han bara gå upp på så att han fick känna på den & tunneln var skitläskig men jag fick igenom honom till slut.


Finnbogården.

Kelly

Midas & Kiro njuter av solen.

Gonzo

Gonzo är såååå fin!
På kvällen blev vi så godissugna så vi fick välja på att åka till Sura eller Fagersta för att handla för i Virsbo var det stängt. Så jag, Wendy, Sofia & Josefin åkte till Konsum i Sura. Vad gör man inte när gottesuget kommer;).


När vi kom tillbaka var det filmtime, en film om hur man tränar in slalom. Undrar hur många som kommer ihåg vad filmen handlade om för alla var trötta & fnittriga. Sen var det dags att tugga kudde, somnade fort kan jag lova.
Idag på morgonen var det samma visa som igår, sen var det bara ut & köra.
Jag & Gonzo körde samma som igår medans dom andra håll på med lite mer avancerade saker.




Full fart över hopphindren. På sista bilden har han t.o.m "raceröron".


Eva & Tova på gungbrädan. Dom är verkligen duktiga.

Emma & Katarina hjälpte mig & Gonzo med gungbrädan för det är svårt att träna in den själv. Man ska ju skynda långsamt, hunden måste lära sig att vara på den & känna att den gungar.

Gonzo var helt hysterisk efter köttbullarna i min hand så jag trodde han skulle tugga fingrarna av mig.

Han var duktig!!!

Katarina fick en pusss för att hon var en sån duktig hjälpreda;).

Nu vickar vi ner.

Malin & Aisha.

Azlan ser ut att ha det mysigt i sin filt.

Aisha

Gonzo


Sofia & Kiro


Emma & Harry


Annika & Taurus

Eva & Tova

Josefin & Azlan

Malin & Aisha

Mattes snygga kille!!!

Självklart blev det en gruppbild. Bakre raden: Josefin & Azlan, Maria & Midas, Annika & Taurus, Sofia & Kiro & jag & Gonzo. Främre raden: Katarina & Pixie, Malin & Aisha, Emma & Harry & Hilja, Wendy & Ebba, Sanna & Kelly & sist ut är Eva & Tova.
Jag & Gonzo klarade tunneln idag utan problem & idag satte vi till en böj också;).
På eftermiddagen hade vi friskvård.

Maria visade med Emmy hur man kan börja med en hund på en gymboll. Jag visste ärligt talat inte ens om att man kunde träna med en hund på detta vis.

Emmys mamma Smilla. Helt otroligt vad hundar kan göra.
Man kunde få en besiktning av sin hund så det valde jag att göra.



Maria kom fram till att jag behövde sätta is & stretcha vänster lårmuskel för han belastade lite fel. Förmodligen efter en sträckning han gjorde som valp. Gonzo kan träna som vanligt men gör jag som efter hennes direktiv så försvinner det om 3-4 veckor. Puh, tur att det inte var något värre!
Nu var det bara att fara hem.
Tack Maria & Mats för att vi fick bo hos er & få sån god mat & tack alla pinschertjejer för en supertrevlig helg!!! Vet inte vem som är mest trött, jag eller Gonzo;).



Kommentarer
Postat av: Pia

ÅÅÅÅÅ, vilka underbara bilder - avis...



KRAM på er i massssor

2009-04-20 @ 07:42:41
URL: http://www.beebronx.com
Postat av: Eva & Tova

Wow vilken snabb uppdatering! Många kort oxå, tackar! Jättekul å träffas och jag tycker Gonzo va en riktig läckerbit! Lycka till med agilityträningen!

Kram Eva & Tova

2009-04-20 @ 12:37:11
URL: http://www.pinschertova.se
Postat av: Annika

Ni ser ut att ha haft det helt underbart!! Vilket snyggt uppställningskort på gonzo!! SKITSNYGG!! ;)



Hoppas allt är bra med er!

Kram

2009-04-20 @ 13:32:40
URL: http://ikkan.se/pinscher
Postat av: Josefin

Ja, tack för alla kort!!! Jag har skrivit om helgen nu och använt dina kort. Fler kommer att hamna i galleriet som jag tänkte göra sen när jag fått kort ifrån alla. Hoppas att ni fick plats på agilitykursen!

2009-04-20 @ 14:21:36
URL: http://www.pinscherpojkarna.se
Postat av: Joanna

Vilken härlig helg ni verkar ha haft!

Underbara bilder!

Tack för titten ;)

2009-04-20 @ 16:49:34
URL: http://www.hickson.nu
Postat av: Wendy

Va roligt att du lagt ut bilderna på alla.. =) och härlig text... Det var kul att träffa dig och vi syns snart igen.. =)

2009-04-20 @ 19:31:15
URL: http://superwendy.blogg.se/
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Hejsan hoppsan, hur snabb är inte du då! Inte bara fikamästare utan även bloggmästare! Spanade in här redan igår, men hann inte kommentera. ;)



Det var jätteskoj att träffas och snart ska vi ju larva oss i Larv, det blir kul det med! ;)



Blir jätteglad om du vill maila bilderna på Harry, gärna stora filer!



Massa kramar!

2009-04-20 @ 23:44:05
URL: http://herrharry.se
Postat av: Anette

Vilken härlig helg ni har haft och vilka härliga bilder. Du får väl visa mig och Egon hur vi ska börja träna lite smått.



Jaså du är nybliven fikarmästare, inte dåligt...:)





2009-04-21 @ 09:05:09
URL: http://egons.blogg.se/
Postat av: Sanna & Kelly

Tack själv för en trevlig helg, fikamästerkungen!

Du var ju helt klart snabbast med att skicka bilder och uppdatera bloggen. Kul med så mycket bilder!



Hoppas att vi ses någon annan gång igen!

2009-04-21 @ 09:36:18
URL: http://www.barkingkelly.se
Postat av: Emma & Eroz

Vilken härlig helg ni verkar ha haft och vilka fina bilder!! Jag är också jättesugen på att åka på läger efter att ha sett hur roligt ni verkar ha haft ;)



Gonzo ser kanonfin ut!!!

2009-04-21 @ 20:59:26
URL: http://www.geocities.com/rivendells_eroz
Postat av: Madde

Åh, vad ni såg ut att ha roligt! Vilken inspirationshelg det måste varit. Tur (och kul) att ni kom med på agilitykursen på klubben också!

2009-04-23 @ 17:55:10
Postat av: Annika & Taurus

Sitter och tittar på alla kort som kom i mailen. Vad roligt vi hade! Å eftersom jag själv inte var så flitig med kameran så tackar jag så mycket för bilderna du skicka!



Lät, på någon komentar här ovan, som du kommit med på kursen. Vad roligt och lite avis blir jag att du ska få träna för Maria en hel termin :-) Ha det så bra och så ses vi på agilitybanorna i framtiden!

2009-04-24 @ 12:30:07
URL: http://www.nogg.se/pinscherntaurus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback