2 dagars i Sthlm

Jag & Robban körde ut kidsen till farmor & farfar i fredags för dom skulle sova över. Vi blev bjudna på mat, alltid lika trevligt. På lördagen åkte jag, Robban, Gonzo & Azlan till Lida friluftsgård, SSPK hade utställning. Självklart spöregnade det, man idiotförklarar sig själv att man går upp tidigt & åker när regnet står som spön i backen;). Än en gång är man tacksam att man har tält.

Uffe (Lilla Enebys) blev populär, bjöd på godis & hade en kul leksak;).

Här är jag & Gonzo på språng. Domaren var sjysst & sa att hon har överseende med lite krökta ryggar som det lätt blir på en Pinscher i spöregn.
Domare: Anita Whitmarsh
Kritik: En rejäl hane med utmärkt stomme & kroppsvolym, i absolut högsta laget, huvud av goda proportioner, mörka ögon, aningen ojämna öron, god hals & rygg, tillräckligt markerad, rör sig väl, gott temperament.
 
Ukl, kv 1, kk 1, Hp (5 st)
Gick över förväntan, Gonzo tycker inte om när det regnar. Men hade ju gärna tagit ett ck;). Azlan var så duktig hela dagen, är ju inte van vid utställningar. Han var sitt vanliga coola jag hela dagen. Robban gjorde inga protester heller, kanske får med honom fler gånger. När vi kom hem stack Robban & hämtade barnen, sen gick vi hem till "mommo" & fick smörgåstårta & fika. Rullade hem efteråt!!!
Idag var det tidig morgon igen. Åkte med Sussi, Tova & limpan Boris till Vallentuna flygfält & minnesutställningen. Vi hade fullt upp med att få deras gps att fungera, slutade med att vi fick ringa & väcka Robin för assistans. Väl framme så insåg vi att jag var givetvis i ringen allra längst bort, det var jobbigt att dra burkärran (pust & stön). Blev inga bilder tagna alls idag.
Domare: Carsten Birk
Kritik: I största laget, kvadratiskt byggd, bra uttryck med välformade ögon, väl ansatta öron, bra bett, bra hals, ryggen kunde vara rakare, väl ansatt svans, bra bröstdjup, önskar mer förbröst, välvinklad bak, bra färg & päls, rör sig med gott fram driv men något trångt bak, trevligt temperament.
Ukl, kv 1, kk 3
Gonzo visade inte upp sig från sin bästa sida idag, ville inte stå still alls. Ja ja, bara att bita ihop & komma igen. Gick bort till ringen där Sussi & Boris skulle vara. Boris fick tyvärr en 2:a idag, nedslag för pälsen igen. Är så glad att jag inte behöver trimma, bosta m.m, verkar jobbigt. Vi gick runt & kikade en stund, packade ihop & åkte hem. Jösses, vad jag var trött, höll på att somna i bilen. Var bara Azlan hemma, så jag lyxade till med en tupplur. Det är man inte bortskämd med sen man fick barn, var såååååååå skönt! Nu blir det inga fler utställningar för mig & Gonzo på bra länge, får vi hitta på annat kul i stället.



Kommentarer
Postat av: Sussi

Tack för en trevlig dag!

2009-08-23 @ 21:35:23
URL: http://busbrorsor.blogg.se/
Postat av: Pia

Så underbart bra kritik - kvadratiskt är stort +++++

Inte allt för många som är det - och det är lite det man jobbar för. En lika hög som lång, snygg dessutom ;)



KRAM på er

2009-08-24 @ 06:58:00
URL: http://www.beebronx.com
Postat av: Sanna & Kelly

Oj vad mycket utställningar ni åker på!



Grattis till fina kritiker, placering å HP! :-D

2009-08-24 @ 19:38:16
URL: http://www.barkingkelly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback