Hundar vi minns, älskar & saknar

Spencer 970304-041006

Det här var Robbans Vita Schäfer (Vit Herdehund) som han hade när vi träffades.

När han kom in i mitt hushåll blev han lite mer bortskämd & fick börja ligga i möblerna. Husse hade lite protester men det struntade jag & Spencer i.

Spencer var en väldigt speciell hund av den lite mer reserverade typen. Blev man accepterad & omtyckt av honom fick man nästan känna sig stolt.

Awwww, han sniffar på Albin.

Som sagt när han fick lov att ligga i möblerna, stortrivdes han där;).

Heidi 970519-050628

Min första hund, hon var en blandning mellan Schäfer/Labrador/Siberian Husky. Min lilla bruttansnuttan.

Den här lilla damen kunde hitta på allt möjligt tok. Envis som en åsna. Hon var en hund som aldrig blev tråkig.

Riktig madame var hon. Låg alltid med tassarna i kors. Brukade skoja & säga att hon kommer ifrån en lite finare familj. Polis var hon också, minsta gruff mellan andra hundar, så var hon där & styrde upp det direkt.

Goliat & Heidi. Jag valde att kastrera Goliat så att dom alltid fick vara tillsammans. Det var även mitt ultimatum på Spencer när jag & Robban flyttade ihop.

Heidi, Albin & Goliat. En härlig bild.

Dom 3 svarta bestarna: Goliat, Heidi & Nella. Nella är Goliats syster, inte speciellt lika. Det var Saris hund, så vi hade kullsyskon, var kul att se dom växa upp tillsammans & se likheter & olikheter. Hon finns inte heller med oss längre. 

Alla dessa hundar var speciella på sitt eget vis, vilket jag tycker är tjusningen med hundar. När dagen kommer när man måste ta det där svåra beslutet är ju bland det hemskaste man kan gå igenom, men man får tänka på alla fina minnen man har fått från dessa 4-benta vänner. Det kan ingen ta ifrån en, så Spencer, Heidi, Goliat & Nella, vi kommer alltid minnas er & ni kommer alltid vara älskade & saknade. Hoppas ni busar & lever loppan i Nangijala, vi ses när våran tid kommer.



Kommentarer
Postat av: LenaLena

Det kändes riktigt härligt men samtidigt lite sorgligt att få se Nella igen. Jag har egna kort på henne men det blir inte så ofta man plockar fram dom... Som du kanske hört hade jag o Nella ett lite speciellt förhållande och jag saknar henne fortfarande. Ha det gott!

2009-02-08 @ 21:11:32
URL: http://klingemaden.bloggagratis.se
Postat av: Sussi

Härligt att se "det gamla gänget".

2009-02-08 @ 22:07:36
URL: http://busbrorsor.blogg.se/
Postat av: Jenny

Förevigt och för alltid! Gud vad jag saknar dom allihopa! <3

2009-02-09 @ 11:52:08
URL: http://hellohappiness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback