KÖPING & MÄLARPINSCHERN 2009

Usch, vad jag har varit dålig på att uppdatera, men bättre sent än aldrig. Förra fredagen kom det roligt besök hem till oss, Pia, Annika, Bronx, Vegas, Zeta & Nova. Vi skulle ha en hel helg med en massa pinschrar. Började med en promenad runt Sättern, är ju så fint att gå där. Robban & kidsen flydde fältet & bodde hos hans föräldrar, Azlan fick bo hos mommo. När vi kom hem så var det käk som gällde, tacos stog det på menyn. Funkar jämt! Är skönt att vi har stängsel runt gården så alla hundar kan vara lösa & ösa järnet & det gjorde Gonzo & Nova. Jösses amalia!!!



Ja, ni ser ju själva. Ser ut som små monster, är ju det med ibland;).
Vi satt på altanen & drack lite cider & snackade, tog sista kissesvängen sen var det sängen som gällde.
På lördagen var det utställning i Köping, kan säga att jag hade en död hund. Har aldrig sett honom så trött, kände direkt att han inte skulle visa upp sig speciellt bra.

Han stog ganska hyfsat, undrar vad det är för barbamamma som visar upp honom???;).

Matte, ge mig köttbullen!!!
Domare: Torbjörn Skaar
Kritik: Mkt bra huvud & uttryck, välformade öron, bra hals, rak front, mkt bra kropp, knappt vinklad bak, kunde ha mer kraft i bakbens rörelse, rör sig kraftlöst, välpresenterad.
Ukl, kv 2
Som sagt han var helt slut!!! Han sov oavbrutet i 4 timmar sen, när jag bjöd honom på en rulltårtebit så tog han den i småbitar, vanligtvis är halva armen borta;).

Annika & Nova

Nova ser crazy ut på den här bilden;).

Så här gick det för Nova:
Ukl, kv 1, kk 2, Hp

Annika & Vegas

För Vegas gick det så här:
Chkl, kv 1, kk 2, ck, btkl 2, R-cacib

Bronx blev BIR veteran men blev oplacerad i stora ringen.
Under dagen blev det ändrade planer, Sussi & Uffe (Lilla Enebys) tyckte vi skulle komma & bo på campingen Vilsta i Eskilstuna, Mälarpinschern skulle ju vara där. Efter lite om & men så bestämde vi oss för att bo i en stuga där. Åkte hem & packade & in i bilen igen mot Eskilstuna. Vi var bara in i stugan & vände för vi hade inte ätit något, köpte frukost & pizza. Fatta, pizzan kostade bara 30 kronor!!! Var helt ok med.

Jag & Gonzo.

Annika & Zeta
Var riktigt trevligt att sitta med en massa pinschermänniskor & snacka. Mycket historier blev det;).

Nova är så söt.

Vegas håller på att äta upp sitt eget ben;).

Nova igen.
I lördags fyllde min kompis Sussi 33 år, grattis & massor med kramar till dig!!!!!!!!!
På söndagen var det Mälarpinschern, skulle bli spännande, var ju min första. Finns en massa bilder & filmer på BeeBronx hemsida om man är nyfiken.
Den här dagen var inte Gonzo lika trött i allafall men det är svårt att få riktig fart på honom i ringen men har fått en massa bra tips av "experterna". Mälarpinschern är ju inofficiell, så idag var Hp som CK.

Är riktigt glad över att Gonzo är så cool när domarna ska känna igenom honom.

Domare: Joakim Falk
Kritik: Hane med ett lite oädelt huvud, är för grov & bred i skallen, stopet är för djupt, önskar något ädlare hals, kompakt kropp, ngt för rak både fram & bak, bra bröstdjup men akta hullet, välvisad.
Ukl, kk 2, Hp, oplac i bhkl.
Tänker vara ärlig & säga att det där med att akta hullet tog skruv på mig, tycker ju inte att det finns något hull direkt. Mer muskler han kanske behöver men han är ju inte så gammal än. Fick ju bra placering, alltid något.

Bronx var supersugen på min macka, självklart fick han smaka men han fick dela med sig till Zeta.
Han blev 3:e bästa veteran idag med Hp men även han oplacerad i bhkl.

Nova vann sin klass!!!  Hon blev tyvärr oplacerad i btkl för jag fick visa upp henne eftersom Annika visade Vegas. Nova ville bara springa till sin matte, lilla pluttan, men hon stog fint om jag får säga det själv.

Robban kom & tittade idag, skulle ju ändå hämta mig så Pia & Annika skulle slippa en omväg för att köra hem mig. Han var så snäll & tog med kaffe & fikabröd till oss. Vi var muntrare än vi ser ut på bilden;). Vegas spanar i mitt knä.

Vegas vann sin klass & blev bästa tik också. Som ni ser vann hon bästa huvud & utryck.

Hon blev 2:a för sina rörelser.

Gonzo & Nova fick ställa upp i parklass, Annika visade upp dom så fint.

2:a blev dom, snyggast i mina ögon;).

Här har ni Mälarpinschern 2009 BIR & BIM.
 Det blev en lång dag, vi packade ihop snabbt, så vi kunde åka hem & lösa av barn-hundvakt. Stackars Pia & Annika hade en lång väg hem till Trelleborg. Tack tjejer för en supertrevlig helg, som alltid!!! Pia, tack för alla bilder!!! Grattis till alla fina pinscher resultat som var både i Köping & på Mälarn. Ingen nämnd, ingen glömd!

I måndags började min välbehövliga semester, i onsdags fyllde jag 32 bast. Jisses, vad åren går fort! Jag fick en ny cykel av mina boys & svärföräldrar. Jag tackar & bockar! Cykeln heter Black Arrow, så Robban sa lite vitsigt att jag måste ju ha något att cykla med min Black Angel;). Min gamla cykel har ju börjat säga upp sig. Yiipee, idag beställde vi nytt objektiv till kameran, längtar tills det kommer hem så att jag får testa. Ska försöka skärpa mig med uppdateringarna, hejs svejs!



Kommentarer
Postat av: Pia

TACK SJÄLV - UNDERBARA MARI OCH LÄCKRA GONZO!



KRAM i masssssoor

2009-07-24 @ 18:17:06
URL: http://www.beebronx.com
Postat av: Sussi

Ni verkar ha väldigt trevligt - blir nästan lite avis ;). Tack för gratulationerna (och blommor o present). O grattis till dig igen!

2009-07-24 @ 22:57:12
URL: http://busbrorsor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback