Avesta

Igår åkte jag, Sussi & Jenny (Robins syster) med Gonzo, Boris & Loke på utställning i Avesta. Det regnade konstant när vi var där, man är glad att man har tält. Blev inga bilder tagna alls. Jenny har aldrig varit på utställning & hade tusen frågor om allt runt i kring, känner igen det där från när jag var med i början. Är ju ganska mycket att hålla reda på. Först ut var Boris. Bruks-jaktkl, kv 1, kk 1, han fick nedslag på pälsen igen att den är för mjuk. Nu kunde vi sitta & ta det lugnt en stund & dricka kaffe & äta macka. Började bli nervös för Gonzo springer inte alls bra när det regnar. Nu var det dags & så här gick det.
Domare: Petra Junehall
Kritik: Maskulin hane med bra proportioner, huvud med bra parallellitet men ngt "kindig" & välmarkerade okbågar, korrekt bett, mellanbruna ögon, bra öron, bra hals & överlinje, passande benstomme, tillräckliga vinklar bak, knappa fram, fina ben & tassar, knappt förbröst, bra kors & svans, sunda rörelser men ngt lös i front, bra päls, färg & tecken.
Ukl, kv 1, kk 1
Domaren verkade ganska hård, för det blev både 2:or & 3:or, så jag är nöjd att jag fick en 1:a i allafall. Man får vara glad åt det lilla;).
Sist ut var lilla Loke, tyvärr fick han en 0:a, men det var förväntat. Han hade ju en testikel som åkte "jojo" när han var mindre, så den har blivit deformerad & hanhundar måste ju ha 2 välutvecklade testiklar. Nu är Lokes utställningskarriär över, synd för han är fin & en supertrevlig hund. Nu var det klart för den här gången, bara att packa ihop & åka hem med alla blöta grejer.
Jag & Robban var barnfria igår, kidsen skulle sova hos mommo. Robban gick iväg på jobbfest, jag tänkte bara ta det lugnt & ligga i soffan & kolla på film. Då ringde min jobbarkompis Anna & frågade om jag ville komma & bada i deras badtunna. Sagt & gjort, åkte över & badade en stund (är så varmt & skönt) & snackade lite skit, sen drog jag hem & gick ut med doggarna, slängde mig i "bingen" & sussade som ett barn.



Kommentarer
Postat av: Sanna & Kelly

Man kan ju inte få cert varje gång... ;-) Men visst har du rätt i att man får vara nöjd ändå om det är en "sträng" domare. Bra kritik iaf!

2009-06-15 @ 12:07:19
URL: http://www.barkingkelly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback