Re-Dog

Igår åkte jag & Sussi med Brage & Gonzo till Västerås. Började med ett stopp på Hälla & gick in på Toys´r´us, har ju en liten kille som fyller 4 år nästa vecka. Givetvis fanns inte det jag hade tänkt mig så fick tänka om lite grann. Efter handlingen gick vi in på McDonalds & tog en varsin burgare. Nu var vi "fit for fight" för det seminarium som vi var på väg till på Re-Dog. Det var genom brukshundklubben, så vi hade 20% rabatt i butiken så jag köpte ett varsitt täcke till Azlan & Gonzo. Stefan Rosén är ju utbildad inom allt man kan tänka sig inom rehabilitering för hundar, började sin karriär på Djursjukhuset Strömsholm. Vi började med teori om hundens puls, muskler & hur viktigt det är att värma upp hunden innan den ska arbeta för att minimera skador. Jätteintressant var det! Tog lite fika, sen fick man välja på att prova water treadmill eller besiktning av hunden. Gonzo fick prova water treadmill.

Gonzo fick lite panik först. Han har ju aldrig badat & när rullbandet började rulla tyckte han det var läskigt.

Gick bättre efter en stund, var kul att ha fått prova på.
Lite bilder på dom andra deltagarna. Var svårt att ta kort, vattnet var 28 grader så det blev kondens & så ville jag inte störa för mycket.



När alla hundar som skulle prova vattengrejen var klara tog han dom som skulle besiktas.



Under besiktningen av hundarna var det både ris & ros. Han var väldigt rak & ärlig i sitt utlåtande, det gillar jag.

Gonzo satt & spanade hela tiden. Vi fick reda på att han höll kurser i streching också, så vi bestämde att vi ska boka in oss på det efter semestern. Det är något jag ser fram emot, bra att kunna göra det själv på sina hundar.

Så här fint täcke fick dom.
I morse gick vi upp i godan ro & tänkte att vi har tid på oss innan kidsen ska vara på simskolan kl 10. Packade simkläder i ryggsäckarna & plockade fram kläder. Satte mig ner för att äta frukost, tittade på DVDn & såg att den stog på 9.30, den ställer om sig själv nämligen. SHIT, vi hade totalt glömt bort att ställa om till sommartid. Blev panik istället, Robban fick åka med dom själv, för hundarna måste ju ut. Skickade sms till Sussi om hon ville gå med ut i kohagen & det ville hon. Alltid trevligare med sällskap. Efter promenaden tänkte jag att det är dags att premiär cykla med Gonzo så att han vänjer sig vid cykeln.

Här kommer vi.

Gonzo tyckte cykeln var lite otäck men det är ju en vanesak så efter ett par gånger kommer det gå galant.

Ja, tänk vad matte hittar på en massa tok!
Ikväll blir det utställningsträning, får se hur det går, Gonzo har blivit lite ivrig när han ser andra hundar. Han är ju en slynglig 1-åring, så nu kan det bli lite si & så med det mesta. Har ju varit med om det ett par gånger så det är bara att vänta ut det.



Kommentarer
Postat av: Pia

Vilken underbar sngging - som både treadmillar och cyklar



Kram på er och ha det så kul ikväll

2009-03-29 @ 17:11:49
URL: http://www.beebronx.com
Postat av: Madde

Typiskt! Jag visste att jag missade något när jag inte anmälde mig till Stefan Rosén ...

Härlig sida förresten! :)

2009-04-02 @ 21:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback