Anlagsprov

Idag åkte jag; Gonzo, Sussi & Loke iväg & gjorde anlagsprov. Jag & Sussi fick samma domare. Jag & Gonzo fick börja.
Gonzo började hur fint som helst men ju närmare skogen vi kom desto mer blev han intresserad av något annat, domaren sa att det måste vara något där inne. Vi kom på spår igen & han funkade bra igen. Han hade även fått korn på en tjäderhöna sa domaren men jag märkte ingenting. Är ju en total färsking på det här. Sen kom det stora kruxet, precis bortanför klöven fanns det en stor hög med döda fiskar som någon hade slängt ut. Tror ni Gonzo var intresserad av en torr klöv då, nej döda ruttna fiskar lockade mera. Tycker vi hade lite otur idag.



Domaren Bengt Svensson tyckte att Gonzo kunde få bli godkänd men när han pratade ihop sig med dom andra så tyckte väl dom annorlunda, så vi blev inte godkända idag. Får fortsätta träna & prova igen längre fram.
Så här stog det i protokollet:
Tid: 25 min
Moment 1, spårningsförmåga: Tar snabbt an spåret, klarar utan tvekan
Vinkel 1: Klarar utan tvekan
Sträcka 2: Klarar ej
Vinkel 2: Klarar utan tvekan
Sträcka 3: Klarar utan tvekan
Vinkel 3: Klarar utan tvekan
Sträcka 4: Klarar utan tvekan, Bloduppehåll
Vinkel 4: Klarar utan tvekan
Sträcka 5: Klarar utan tvekan
Spårslut: Klarar med ringning
Erhållna poäng spårningsförmåga: 3 god
Moment 2, arbetstempo: 6 lämplig
Moment 3, självständighet: Endast ett ingripande eller hjälp
Allmänt omdöme: Allt går bra förutom str 2 där hunden drar iväg i vind.

Det är ju tråkigt att vi inte blev godkända men jag är nöjd under dom förutsättningarna.
Nu var det Loke & Sussis tur.


Loke är stolt som en tupp med klöven i munnen. Han hade också fått korn på något i skogen men från andra hållet men han kom på spåret igen. Så Gonzo hade inte så fel. Loke blev godkänd, grattis till det!!!


Efteråt bjöd dom på korv med bröd & fika, inte helt fel. Väldigt trevliga människor.

Sussi med sin älskade cigg;).
Fast det inte gick så bra idag så är man en erfarenhet rikare.



Kommentarer
Postat av: Pia

Med tanke på hur protokoll såg ut tycker jag det var ett väldigt, väldigt bra prov. Att någon ... korkad slänger ut en stor hög fisk i skogen är verkligen otur.



MEN bara på´t igen!



KRAM - och vad ni är duktiga som gör så mycket roligt med Gonzo!

2009-05-10 @ 14:09:09
URL: http://www.beebronx.com
Postat av: Sussi

Nu har vi något att träna inför... Vi testar igen till sensommaren/hösten! Det var tråkigt för han gick så bra sist vi tränade!!!

2009-05-10 @ 17:15:56
URL: http://busbrorsor.blogg.se/
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Äsch då, snåla domare! Ni fiskar, nej jag menar förstås fixar det nästa gång!!! Hohohohoho, vad kul jag är!



Har en jättefin bild på dig och Gonzo från Larv på min sida! ;)

2009-05-10 @ 18:42:32
URL: http://herrharry.se
Postat av: Elin, Hjerpviken's Kennel

Roligt att ni tränar/tävlar i viltspår! Det hade jag missat helt:)

Tråkigt att det inte gick hela vägen på anlagsprovet men de e ju bara att komma igen och man kan ju inte ha sån otur två ggr! Kanske får se er på KM:et till hösten?:D





2009-05-25 @ 14:07:36
URL: http://www.vildatilda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback