Larv

Jaha, då har man varit ute på turne igen. Jag, Gonzo, Ullis & Hugo har varit på utställning i Larv. Vi åkte redan igår, så vi bodde på ett litet vandrarhem som heter Hej & Hoj! Jättegulligt var det!

Lite bus på rummet.



Vårat rum, var lite mysigt faktiskt.

2 snygga killar. Vi har gått ner till den inglasade altanen.
Fanns 3 rum till som det bodde folk i med hundar, alla 5 hundarna kunde vara lösa & samsas på altanen, dom hade verkligen kul. Tyvärr fastnade inte alla på bild. Men det var, förutom Gonzo & Hugo, en Grosser Schweizer Sennenhund som heter Saga, Mellan Schnauser som heter Vanja & en dvärg Schnauser som heter Sixten.

Hugo & Saga

Gonzo tvättar Sagas tänder. Hon måste ju ha fina tänder till utställningen;).

Hugo säger: Kom igen!

Saga, hon var bara 10 mån. Ingen liten tjej direkt;).

Hugo spanar läget.

Gonzo är såååå fin.

Slänger med en profilbild med.

Vi tog lite folköl & ölkorv på kvällen. Här på bilden ser ni Ullis födelsedagspresent från mig;).

Man är ju bra snygg;).

Kolla in Hugos flås på rutan.



Så här såg bottenvåningen. Vi satt ute på altanen & åt frukosten som var helt suverän. Sen var det bara att packa ihop & åka till utställningen. Vi möttes upp av Sari, Lena, Lenas dotter Jenny & sen tror jag det var Lenas systerdotter, som jag då har försnillat namnet på. Det blåste halvstorm så det var en sport att sätta upp tältet. Så nu har jag premiär använt mitt utställningstält som jag vann i Göteborg. Var ganska skönt att ha den när regnskurarna kom.

Jag & Gonzo i ringen.

Gonzo blev mätt idag igen & idag var han tydligen 52 cm.
Domare: Paula Heikkinen-Lehkonen
Kritik: Stor, ngt högställd & kortkroppad hane. Mkt bra huvud. Stora öron. Mörka ögon. Lång hals. Ngt brant skuldra & överarm. Bröstkorgen behöver bli aningen djupare & behöver mer utfyllt förbröst. Välansatt, nästan rak svans. Välvinklad bak men rör sig aningen kohasigt. Korrekta färgtecken.
Junkl, kv 2
Jaha, då fick en 2:a igen, förbaskat! Gonzo skötte sig bra, bara att ta nya tag.

Ullis & Hugo i ringen.

Junkl, kv 1, kk 3, Hp
Nu var vi klara för den här dagen, var bara att packa ner tältet & alla andra grejer, säga Hej då till systeryster & Co & börja färden hem.
Både jag & Gonzo är trötta, ska kolla på någon film, sen blir det Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.



Kommentarer
Postat av: Sussi

Vad bra att ni har haft kul! Spelar ingen roll vad den dumma domaren tycker, Gonzo är värdens snyggaste och charmigaste pinscher!!!

2009-05-09 @ 21:06:29
URL: http://busbrorsor.blogg.se/
Postat av: Ullis

Tack tjejen för en supermysig tripp!

Nu ska jag krypa till kojs, gonatt!

Kramiz

2009-05-09 @ 21:28:58
URL: http://www.haemus.se
Postat av: Pia

Han är en DreamBoat - och en underskön grabb ... ingen kan charma en så med hela tandraden blottad ;)

2009-05-09 @ 22:05:43
URL: http://www.beebronx.com
Postat av: Wendy

Kul att se dig igen... tråkigt med alla 2or som delades ut bara! kanske syns i vänersborg? kram

2009-05-09 @ 22:20:28
URL: http://superwendy.blogg.se/
Postat av: Moa

Bättre lycka nästa gång..!



Jag tror det är samma domare som skickade ut Vilya med en 3:a i Avesta förra året.. Hon skickar ut många med 2:or och 3:or.. Trist domare helt enkelt..



Kram Moa



2009-05-10 @ 15:43:31
URL: http://www.metrobloggen.se/moasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback