Veckouppdatering

Veckorna bara svischar förbi, hinner inte med att uppdatera så ofta. I måndags tog jag en promenad med Sussi & alla doggsen. I tisdags cyklade jag & Gonzo till agilitykursen. Han var jätteduktig i början, sen fick han korn på en löptik. Då var det kört, ridån gick ner & det var bara att lägga ner. Jäkla kåthund!!!  I onsdags vet jag inte ens vad jag gjorde, snacka om att man är senil. I torsdags var det ju Valborg, var ute i princip hela dagen, grillade hamburgare. Ungarna somnade så det blev ingen brasa. I fredags cyklade vi ut till Olberga med barn & hundar & hälsade på svärföräldrarna. Vi blev bjudna på lunch & fika, alltid lika trevligt. Hann bara komma hem så kom mamma & hälsade på. Bjöd henne på hemmagjord pizza. I lördags kom mommo igen & var barnvakt, vi skulle till IKEA & lite sånt. Köpte kuber till hundarna som var gjorda av ben med godis i.

Gonzo fick totalt frispel! Den var ju lite läskig;).

Han är en riktig tokfrans.

Dagens lunch fick MAX laga till.

Elliott tog ut sin bilbana på altanen.

Albin leker brandman.
På kvällen grillade vi fläskfilé, blev klyftpotatis till & sås. "Mumma"! När kidsen gick & la sig tiitade jag & Robban på "Marley & jag". Grinade som attans, är ju lite barnslig när det gäller barn & djur. Den var rolig också;). I söndags åkte jag & Sussi ut & la blodspår ute i Lisjö. Vi var helt svettiga efter att ha lagt 4 spår till våra vilddjur. När vi la det sista såg vi att det var en utfodringsplats där, Sussi sa att den var ny. Vi undrade vad dom gödde upp för något.  Då kom det en bil med 2 killar i, dom stirrade på oss & vi stirrade på dom, såg nog lika dumma ut tror jag. Vi fick veta vad dom utfodrade, VILDSVIN!!! Snacka om att vi fick tefats ögon. Skulle skita knäck om jag såg ett vildsvin komma emot mig. Efter många om & men så tvingade vi med Robin när hundarna skulle få gå sina spår. Azlan tyckte det var superkul, han blev så mallig när han hittade sin "älgskonk". Loke kom stolt som en tupp med hartassen i munnen;). Vet inte vad vi hade hållit på med när vi la Gonzos spår, var ju långt & skitsvårt men han fixade det & hittade sin hartass. Men han var rolig på slutet av spåret, Gonzo stannade upp & tittade på mig, trodde han hade tappat spåret men han blev akut skitnödig, sen trallade han vidare;). Knäpp hund det där! Brage hittade sin "älgskonk" men han passade på att bada i någon äcklig pöl så han luktade skunk. Tyvärr blev det inga bilder för jag hade hjärtat i halsgropen hela tiden, hade dom där förbaskade vildsvinen kommit hade kameran flygit all världens väg. Ja ja, hundar & mattar var nöjda, glada & trötta på vägen hem. På kvällen blev det pensionärs varning på mig & Ullis, vi åkte på Drive-In Bingo i Skultuna. Rätt så avkopplande faktiskt men vi blev inte rikare. Det var förra veckan det, den här veckan blir det nya äventyr.



Kommentarer
Postat av: Pia

Jag blir så glá när du uppdaterar - och din underbara tokhund är allt bra rolig ;)



Jag håller tummar och tår i helgen - men om ni tränar flera gånger -kan inte någon fåta då... pretty please



Kram på er i massssssoooooor

2009-05-05 @ 06:33:34
URL: http://www.beebronx.com
Postat av: Sanna & Kelly

Låter som en innehållsrik vecka! Jag förstår det där du menar att agilityhelgen var semester för dig! ;-)



Ja, Gonzo verkar vara en riktigt knasig och kul känga! Pinschrar är ju faktiskt fantastiskt roliga som ras, helt underbara med alla sina idéer. Söta är de också!

2009-05-05 @ 08:49:11
URL: http://www.barkingkelly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback