Rallylydnad

Idag har vi tränat rallylydnad mellan 9.30-14.00, dagen till ära hade jag kameran med mig, mycket bilder blev det;).

Emma & Simba (Blandis mellan Labrador/Flatcoated retriever)

Anna & Doris (Blandis mellan Border Collie/Jack russel)

Här har Doris jättefin kontakt med Anna.

Jag & Gonzo, måste träna upp ett bättre fotgående på honom men matte har legat på latsidan med den saken;).

Sussi & Brage, lilla "mattegrisen";).
Agility hindrerna står ute på planen så Gonzo fick göra några hopp för att peppas upp.




En hund med driv;).

Här är det en skylt där man ska sätta hunden framför sig & ta steg bakåt & få hunden med sig, inte alls så lätt som det låter alla gånger.

Superkontakt på Simba.

Brage tittar så fint på sin matte, i bakgrunden ser man Linda & Gaston som ska ut & träna sök;).



Gonzo fick lite "spatt" emellan varven, hjärnan har tagit emot för mycket information.

Framförsittande.

Bra kontakt i slalomet.

Tror det här var skylten " sitt framför höger ingång, framåt".

Tyr fick prova på passivitets träning.

Anna & Doris

Det är mycket att hålla reda på i rallylydnad, höger & vänster, byte av koppel hand, ibland ska man stanna & ibland ska man gå på en gång osv.

Emma & Simba

Hyffsad fotsättande men vi har mycket att jobba på.

Mia, våran kursledare, tittat så vi inte gör nåt tok, vilket vi ofta gör;).

Tyr & Brage

Avslutade dagen med en bana, först ut var Anna & Doris.



Tunneln är ju inte något som vanligtvis tillhör rallylydnad utan agilityn men det blev ett kul avslut av banan.

Mattes prins!

Emma & Simba går banan.

Ser hur bra ut som helst.



Mia agerade draghjälp på andra sidan tunneln.

Sussi & Brage


Raka spåret till "godistanten"!

Det som jag tycker är så bra med rallylydnaden är att man får använda kroppen & prata med hunden hur mycket man vill & inte så strikt som tävlingslydnaden.

Gonzo behöver mycket hjälp vid fotsättandet.

360 grader höger runt.


Klarade banan någorlunda felfritt.

Sussi gick banan med Tyr också, han har fin kontakt.

Smack, här är jag Tyr!!!

Tyr har aldrig provat tunneln så den var lite läskig, det är därför Sussi står som ett cykelställ;).

Sussi är snart inne i tunneln men Tyr kom på en bättre idé.


Hoppa fram & tillbaka över matte är mycket roligare!!!
Nu har vi bara 1 gång kvar av kursen, har gått väldigt fort & det har varit jättekul!!! Rekommenderar varmt att prova på rallylydnad!!! Nu har jag en trött hund som sover & jag är lika trött jag, man måste verkligen tänka till inför alla skyltarna.



Kommentarer
Postat av: Mia

Nu var du snabb och lägga in bilderna. Kanonfina bilder och du har fångat ögonblicken väldigt bra. Tyr var helt underbar på slutet.

2010-05-09 @ 19:35:49
Postat av: Pia

UNderbart - massa bilder

KRAM

2010-05-09 @ 20:18:42
URL: http://www.beebronx.com
Postat av: Sussi

Tack för trevlig dag! Kul att du tog med kameran... Fina bilder. Tror att jag kan extraknäcka som cykelställ faktiskt ;), ur tjusigt.

2010-05-09 @ 22:35:34
URL: http://www.nogg.se/busbrorsor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback