Viltspårskurs 7/11 2010

Idag har jag & Sussi varit på viltspårskurs. Jag hade med mig Azlan & Gonzo & Sussi hade med sig Brage & Tyr. Vi som åkte från Sura träffades vid Hovgården för att fortsätta mot Skinnskatteberg. Var en salig blandning av hundar, det tycker jag är kul! När vi kom fram hade vi teori om hur ett viltspår går till & hur man ska lägga osv. Kursen hölls av Kjell & hans son John. Tyvärr glömde jag kameran hemma så jag fick ta kort med iPhonen.




Gonzo

Zeke

Nu var det dags att lägga spår, vi skulle gå 2 & 2, passade mig & Sussi perfekt eftersom vi brukar göra så hemma också. Jösses, vad svettiga vi blev!!!

Medans spåren skulle ligga så grillade vi korv, man blev ju ganska hungrig av att springa i skogen.

Tyr

Nu var det dags att gå våra spår & Kjell gick med mig & Sussi. "Storkillarna" fixade sina spår utan några större problem, tror Gonzo tog sitt spår bäst. Tyr har ju inte gått förut så det gick sakta men säkert. Han fixade spåret & det är huvudsaken. Var riktigt kul att få "feed back" av Kjell för han tyckte att vi hade lagt fina spår. När alla var klara samlades vi vid elden igen & gick igenom hur det hade gått för alla. Sen var det dags att packa ihop & åka hem, tror alla var nöjda & glada över kursen.


Sussi med alla grabbarna.

Vill tacka allihopa för en trevlig dag, tacka Kjell &John för en bra kurs & sist men inte minst vill jag tacka Sussi. Den här kursen var min födelsedagspresent från henne, passar ju perfekt för en hundtokig människa som mig. Sen är ju Sussi alltid ett trevligt sällskap;).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback