MY DOG 8-9/1 2011

I fredags åkte jag, Robban, Gonzo & Diezel till Göteborg, dags för My Dog igen. Tycker det är en väldigt trevlig utställning.

Färdkosten hade vi med oss, fastspänd i säkerhetsbältet:).

 För tredje året i rad bodde vi på Scandic Backadal. När vi kom in på rummet såg jag den här lilla presenten.

Öppnade förstås på en gång, nyfiken som jag är:). Var 3 hundben, tycker jag var gulligt!

Gonzo blev nöjd.

Diezel likaså!

Dag 1 My Dog:
Vi fick sovmorgon för våran ring började inte förrän kl 10 & hade hundar före, kunde äta frukost i lugn & ro, så skönt! När vi åkte till Svenska Mässan fick vi ställa oss på en parkering en bit bort men huvudsaken att man fick en parkering på gångavstånd. Sari, Lena, Mikaela & Jenny var där i lördags, så vi kunde prata lite med dom också.
Då var det dags att springa lite i ringen.
Dagens domare var Åke Cronander.

Fr v: Norrström Pigall, Noticeable Human Nature & Zorma´s Diezel

Diezel

Diezels Kritik: Mkt bra helhet, maskulin, bra huvudtyp, fin hals, välkroppad, tillr kropp för åldern, kunde vara bättre vinklad fram, tillr vinkl bak, bra benstomme, rör sig m tillr steg från sidan, behöver bli fastare fram.
Valpkl 6-9 mån: kv 1, kk 2

BIR valp med Hp blev Norrström Pigall, grattis säger vi!!!


Fr v: BeeBronx Black Angel, Lilla Enebys Frost, Rivendells Cuthalion & Xitamiz Trayan

Gonzos kritik: Kraftfull stor hane, bra huvud, fin hals, mycket välkroppad m goda vinklar, bra ben, tassar, päls, färg & tecken, rör sig m god steglängd, lite lösa armbågar.
Chkl, kv 1, kk 4

Blev inget hancert den här dagen, tikcertet gick till Zepzax Yessie. Grattis!!!
BIR blev Xitamiz Trayan & BIM Nevars Joyful. Givetvis stort grattis till er också!!!

Gick runt en stund & kollade & får man chansen att prova på nåt nytt så gör man det.

Hundarna fick testa att sitta på den här bollen. Diezel orkade inte vänta på sin tur när det vankades godis:).

Gonzo försöker hålla balansen.

Gick bättre & bättre.

På lördagen var ju Cesar Millan på My dog, men första tiden så visade jag hund & den andra tiden orkade jag inte vänta på så jag missade honom men man ser ju honom på tv:).

På vägen hem från utställningen åkte vi förbi en restaurang & tog med mat upp på rummet, var smaskens vill jag lova. Slappade mest hela kvällen, sista promenaden var nästan spännande för det var isgata överallt. Vägarna började bli översvämmade för att det var plusgrader & regnade. Chockade mig själv med att ta ett bad, har jag inte gjort på flera år fast vi har badkar hemma. Låg inte speciellt länge, är alldeles för rastlös för det.

Dag 2 My Dog:
Vi fick sovmorgon även den här dagen för våran ring började inte förrän kl 11 & vi hade hundar före, lyx!!! Var ännu mera kaos att få parkering men vi blev inte utan den här gången heller:). Japp, då var det dags att "strutta" runt i ringen.
Dagens domare var Ann-Christin Johansson.

Diezel

Noticeable Human Nature (Pixel)

Diezels Kritik: Ngt bred skalle, stora ngt vitt burna öron, bra hals, rygglinje & kors, utm kropp för åldern, mkt fin teckning med fina färger & blank päls.
Valpklass 6-9 mån, kv 1, kk 1, HP, BIR-valp


Var samma hundar i Chkl som på lördagen.

Gonzos kritik: Mkt fina prop, mask huvud, ngt bred skalle, bra hals & rygglinje, knappa frambens vinklar, tillr bak, fina tassar, kunde ha mkt mera påskjut bak i sina rörelser, fint tecknad.
Chkl, kv 1, kk 3, CK, bhkl 3.

Söndagen var mer våran dag:). Blev inget tikcert idag. Hancertet gick till Zepzax Veni Vidi Vici som i och med det blev SE UCH, grattis!!! BIR blev Nevars Joyful & BIM blev Xitamiz Trayan, vände på steken alltså:). Stort grattis igen!!!
Tog en snabb shoppingsväng, struntade att vara kvar för valpfinalen, ville påbörja färden hem. Stannade & käkade Tex Mex buffé, sen fortsatte vi utan stopp. Fick en chock när man kom till Sura, vilka tvättbräde vägar, trodde bilen skulle rassla sönder! Nog om det, var skönt att komma hem till barn & Azlan.

Matte, blir det bra om jag står här??? (Diezel)

Vi försökte oss på att ta en bild med rosetten men Diezel började tröttna, så den här får duga.

Vill tacka lillasyster Ida & hennes pojkvän Mange för att dom var barn, hund & husvakt medans vi var borta. Även mamma som kom hit & kollade läget. Tack alla trevliga pinschermänniskor som jag har pratat med i helgen!!! Får väl tacka Robban med som ställer upp & åker med fast han inte är superroad av utställningar:).





Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det är bara att öva på de där borden. Jag hade ju köttbullar framme när jag tog upp honom på bordet för att försöka få honom på andra tankar. Men det fick man inte använda - "Hanar ska inte matas" ? Nä men en valp som inte är van vid bord då.. hmm skumt. Nu blir det lite å träna på :/

2011-01-10 @ 17:55:01
URL: http://www.two-and-a-half-dogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback