Norgetripp

20-21 augusti åkte jag & Mona till Norge för att prova lyckan på utställning. Med oss hade vi Gonzo & Doris. Skulle bo på Quality Hotel 33 i Oslo. Visste att Annika skulle komma & ställa Gonzos syster Nova & hon hade sällskap av Anna, så vi visste att vi skulle få en trevlig helg vare sig det blev bra resultat eller inte. På lördagen tog vi det mest lugnt när vi kom fram & på kvällen tog vi promenad med alla hundarna & så åt vi mat på hotellet & satt & pratade om allt möjligt. Tog en sista kissevända med hundarna & drog oss tillbaka till våra hotellrum.

På söndagen packade vi in allt i bilen, käkade frukost & åkte till Bjerke travbana där utställningen skulle vara. Jösses, vad nervös jag var!!! Senil var jag också i vanlig ordning för jag hade glömt att checka ut från hotellet!!! Ringde dit & det var lugnt bara att komma förbi när vi var klara:).

Då var det dags att springa i ringen, hanhundarna i dom andra klasserna fick inget CK så jag visste att får jag ett CK så var certet mitt, spelar ingen roll vilken placering. Gonzo blev 4:a i championklass & hjärtat dunkade, domaren sa att självklart får alla CK för dom är värda sina championat. Gissa om jag blev glad!!! Gonzo blev ju NO UCH!!!

Domare: Thord Byström
Kritik: Maskulin hanhund, trevligt uttryck, välburna öron, tillräckligt långt huvud, stram hals, välkroppad, bra kors, rak överarm, bra vinklar bak, väldigt bra benstomme, bra päls, utmärkta tanfärger, rör sig bra bak lite stelt fram, välvisad.
Chkl: exc, CK, bhkl 4, CERT

Nu var det dags för tikarna & där var det samma sak att det blev inget CK innan championtikarna & både Doris & Nova gick för Certet, höll ju tummarna för båda. Nova placerade sig först & fick certet. Wow, syskonen blev NO UCH samtidigt. Nova fick ju även Cacib & slog till på stort & blev BIR. Glad för Annikas skull men samtidigt ville man ju att Doris också skulle få det men det finns ju bara ett cert & hur många gånger har man inte blivit ställd bakom:).


SE UCH NO UCH BeeBronx Black Angel (Gonzo) & SE UCH NO UCH BeeBronx Angel Of Mine (Nova) med sina championat rosetter. Bilden är tagen av Fjose.

Vi sa hej då till Annika & Anna, så började jag & Mona våran tripp hem. Ja, det blev ju ett stopp på hotellet för att checka ut:). Tack tjejer för en trevlig helg!!!



Kommentarer
Postat av: Ane

Se der ja, lurte på når du hadde tenkt å oppdatere bloggen igjen så jeg kunne gratulere her også ;)

Gratulerer så mye med NUCH :D

2011-11-22 @ 22:31:51
URL: http://strettis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback