Inoff i Sollentuna 12/2 2011

I lördags åkte jag & Malin med Diezel & Håkan på Cavaliersällskapets inofficiella valp-och veteran utställning. Sanna som har Håkans brorsa Sigge & deras uppfödare Lena & Lisa var också med. Lisa hade med sig Lussan. När vi kom fram var det kaos att få parkering, vi fick stå där det egentligen var parkering förbjudet men vi var inte ensamma om att stå där. Dom hade delat upp ringarna i olika tider & med min vanliga tur så hade Labradorerna den tidiga tiden & jag den sena. Så vi visste att det skulle bli en ganska lång dag.

Håkan 9-12 mån, kk 4

Sigge 9-12 mån, kk 3

Lussan, söt som socker!!!

Lussan, 6-9 mån, kk 1, Hp & BIM-valp. Grattis Lisa & Lussan!!!

Tog även kort på Billy som är dotter till Sussis Brage.



Nu blev det väntan på att det skulle bli min & Diezels tur. Äntligen så blev det dags, vi var ensamma.
Domare: Patrik Cederlöf
Kritik: Maskulin hanvalp, bra huvud & uttryck, korrekt bett, mörka ögon, bra öron, utm hals & överlinje, välansatt svans, goda vinklar bak, ngt knappa fram, rör sig utm från sidan, lös i fronten, trevligt temperament!!!
9-12 mån, kk 1, Hp, BIR-valp

Grupp 2 var uppdelad i olika ringar så det skulle bli lite mer väntan. Jo hej du!!! Kl 16 kollade jag bort mot den ringen där finalen skulle vara, inga hundar så jag och frågade dom som stog utanför & tydligen hade domaren tagit paus. Kollade katalogen, var 40 hundar kvar att bedömma & uppfödargrupper på det. Tittade på Malin & sa att nu åker vi hem!!!  Blev inga bilder på Diezel på plats & jag bemödar mig inte att ta någon med BIR rosetten heller för ni skulle inte se den. Var den minsta BIR rosetten jag sett!!! Måste tyvärr säga att det var helt klart den sämsta utställning jag varit på & skulle tro att fler håller med mig.

På vägen hem stannade vi i Enköping & handlade på godisaffären där, dom har ju 1000 sorter med lösgodis, rena rama paradiset:). Käkade på McDonalds & fortsatte färden hem. Blev inte mycket mer vettigt gjort den dagen, var helt slut!

Medans jag var iväg var Robban på bowlingkalas med grabbarna på Strike i Västerås. Blev utropat att första striken skulle bli bjuden på glass & vem fick den då??? Jo, Elliott så klart!:). Alla killarna hade varit superduktiga, så dom var nöjda & glada.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback