Träningstävling i Rallylydnad 6 feb 2011

Idag har vi varit 4 tjejer & 7 hundar från Sura BK, som har varit i Norberg på träningstävling i rallylydnad som Fagersta KK hade anordnat. Shit, vad nervös jag var!!! Dom andra hade varit upp någon vända men det var första gången för mig, men jag tänkte det att det får väl gå som det går. Har ju inte tränat så mycket på sista tiden, längtar tills den här vintern är över. När vi kom fram rastade vi hundar & passade på att gå på toa själva med, sen var det dags för banvandring. Jublade nästan för hade tur att det inte var något läggande med:). Var många ekipage med idag 25-26 st
Först ut av oss var Sussi & Brage.







Brage fick 81 p & en 12:e placering.

Anette & Lillen








Lillen fick 69 p & fick en 16 placering.

Jag & Gonzo







1) sitt framför vänster ingång, framåt ( 1 nos 10 fel )
2) 270 grader vänster
3) sitt stå ( 1 nos, 3 sen)
4) dubbel slalom ( 3 nos sk, 5 nos)
5) helt om vänster, hund höger ( 2 nos, 3 bris)
6) 360 grader höger
7) sväng vänster
8) 1 steg bak, 2 steg bak, 3 steg bak (3 snett, 3 bris)
9) spiral vänster ( 2 nos )
10) sitt framför, vänster ingång, sitt ( 2 sent, snett, 3 bris)
11) långsamt tempo
12) sidosteg höger ( 1 nos)
13) sväng höger ( 3 nos )
14) spring ( 3 nos )

Max: 100 p
Avdrag för momenten: 48 p
Avdrag för helheten: 5 p
Totalpoäng: 47 p
Helhetsintryck & kommentarer:
Ofokuserad, jobba på kontakten

Jag kan inte annat än hålla med för Gonzo var inte med i matchen överhuvudtaget idag. Men vi kämpade oss igenom & det är huvudsaken. Blev som sagt 47 p & en 20:e plats.

Sussi & Tyr








Tyr fick 83 p & en 10:a placering.

Anette & Olle







Olle fick 78 p & en 13 placering.

Mia & Zeke (Olle & Zeke är kullbröder)







Zeke fick 86 p & en ?? placering.

Jag & Azlan











1) sitt framför, ingång vänster, framåt ( 3 nos )
2) 270 grader vänster ( 1 nos )
3) sitt stå
4) dubbelslalom ( 1 nos )
5) helt om vänster, hund höger ( 2 nos, bris )
6) 360 grader höger
7) sväng vänster
8) 1 steg bak, 2 steg bak, 3 steg bak ( 4 snett )
9) spiral vänster
10) sitt framför, vänster ingång, sitt
11) långsamt tempo
12) sidosteg höger
13) sväng höger
14) spring

Max poäng: 100 p
Avdrag moment: 11 p
Avdrag helheten: 0 p
Totalpoäng: 89 p
Helhetsintryck & kommentarer:
Trevligt ekipage

Azlan gick såååå bra, blev imponerad själv, hans poäng blev alltså 89 & det blev en 5:e placering. Han kan bara han vill!:)


Avslutade denna trevliga tävlingsdag med ett kort på alla 7 hundarna från Sura BK.

Givetvis måste det ju bli något "tajkon" när jag & Sussi är iväg & den här dagen var ju inge annorlunda. Hällde upp en kopp kaffe till mig i bilen när vi skulle åka hem, fick ett ovanligt dopp till det, Sussis glasögonfodral! Frågade vad hon höll på med, sen blev det ett asgarv:).

Tack Sussi, Anette & Mia för en trevlig rallylydnadsdag!!!







Kommentarer
Postat av: Sussi

Tack för en trevlig dag! O du... du tycker att jag har rätt läcker häck va? ;)

2011-02-06 @ 20:18:53
URL: http://www.nogg.se/busbrorsor
Postat av: Anette och Olle

Tack för en mysig och trevlig dag. Det var så härligt att se när du gick med Azlan för han tyckte det var så kul och svansen gick hela tiden på honom. Ni var så duktiga.

2011-02-07 @ 08:22:17
URL: http://ollepojken.blogg.se/
Postat av: Mia och Zeke

Verkar som om jag hade nackspärr. Och vi fick 86 poäng men platsen kommer jag inte ihåg. Var alldeles för glad för det. Jättefina bilder.

2011-02-07 @ 09:09:42
Postat av: Josefin

Bara 11 poängs avdrag är väl toppen! Duktiga ni är! Dessutom är ju en träningstävling mer till för en själv så att man får koll på nerverna inför en officiell start. Kommer det att bli några officiella starter för er?

2011-02-07 @ 15:27:31
URL: http://www.nifesoj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback