Utställning Växjö 31/10-08

Idag började jag & Gonzo, Pia & Vegas & Nova, Emma & Milton dagen med en morgon promenad.

Vegas

Gonzo, Milton, Nova & Vegas.
Vi åt en välbehövlig frukost med nybakat bröd, Annika bor mitt ovanför en konsumbutik, smidigt. Sen bar det iväg till utställningen. Hittade på bra platser vid ringen sen var det bara att sätta sig och vänta.

Vegas la sig och sov direkt.

Zeta

Nova, som tyvärr inte skulle ställas för Pia hade glömt att anmäla henne;).

Milton

Det var bara Gonzo & Milton i valpklassen.

Emma R ställde upp Milton jättebra. Bilden är lite mörk.

Jag & Gonzo
Valpklass 6-9 mån
Domare: Karl-Erik Johansson
Kritik: Mkt vackert huvud, borde bära öronen bättre, mörka ögon, bra stopmarkering, bra bett, bra hals och rygg, men ngt sluttande kors, tillr bröstkorg, knappa vinklar fram bra bak, rör sig ok, bra färg.
1:a, Hp, BIR
Emma & Milton blev tyvärr utan Hp men jag tycker dom var värda det.

Emma & Eroz. Han vann sin klass med ck.


Sen skulle det göras upp om vem som skulle bli bästa hanen.

Eroz blev 2:a bästa hanen.

Lite rastning innan valpfinalen.
Dom hade ju bara hundar ur grupp 2 & 3 idag, så dom slog ihop båda grupperna till valpfinalen vilket gjorde mig lite besviken. Domaren hade noll intresse i Gonzo gick förbi utan ens en blick så vi fick nöja oss med BIR:et idag men jag är nöjd.

Gonzo är sååååå snygg!!!

Gonzo & Nova slappar efter en hård utställningsdag.
På kvällen var vi 6 brudar & 6 pinschrar i Annikas 2:a. Brudarna var jag, Annika, Anna, Emma R, Pia & Emma. Pinschrarna var Gonzo, Milton, Vegas, Nova, Zeta & Elli. Vi käkade lite mat, gick sista promenaden med hundarna sen var det bara sängen som gällde. Man var mer död än levande.




Kommentarer
Postat av: Pia

Tänk, goding ... att du kunde få in det med min miss ;)



KRAM och tack för en underbart trevlig helg



Jag uppdaterar .... snart

2008-11-02 @ 20:39:59
URL: http://www.beebronx.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback