Uppsala 081005

Idag var det utställning i Jälla ridhus, Uppsala. Det var Ullis & jag som utgjorde ligan. Ullis & Hugo skötte sig galant i ringen. Hon börjar ledsna på att aldrig ha någon konkurrens men det kommer väl sen på dom större utställningarna.

1:a, Hp, BIG 3. Grattis Ullis & Hugo!
När det var våran tur i ringen så ville inte Gonzo alls, vägrade visa tänderna, ville inte stå, det ända som gick bra var när vi sprang. Kände inte igen min hund men "shit happens" som man säger.
Valpar 6-9 mån.
Domare: Jens Myrman
Kritik: 7 månader, för dagen inte bekväm med situationen, vill inte samarbeta vid tandvisning, ganska bra huvud, slarvar ngt m öronen, tillr hals, ganska bra överlinje, behöver ännu utvecklas i förbröst djup och volym, utm vinklar bak, en aning korta men harmoniska sidosteg, ngt ostabila fram.
1:a (inget Hp idag)
Tyvärr blev det inga bilder på Gonzo idag. Jag är absolut inte besviken på honom är mer besviken över att jag vet att han kan bättre. Bara ta nya tag och komma igen. En kul grej var att jag mötte Azlans uppfödare Sonja där. Nu ska jag gå och dricka lite kaffe.



Kommentarer
Postat av: Sussi

Bättre lycka nästa gång... Gonzo är ju värdens sötaste o goaste pinsher i varje fall ;).

Grattis Ullis o Hugo.

2008-10-05 @ 17:30:58
Postat av: johanna

gonzo får ialla fall topp betyg av mej;)

2008-10-06 @ 10:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback