Påskhelgen

När jag & Gonzo kom hem från träningen på brukshundklubben i torsdags hade Sari med familj redan kommit. Dom skulle vara här över påskhelgen, alltid lika roligt. På långfedagen började vi med att gå runt skjutbanan jag, Sari & hundarna.

Raffa trivdes i alla vattenfyllda diken.

Gonzo tar ett jämnfota eller tassar hopp över diket.


Azlan & Raffa i fullt ös.

Elliott, Leo & Albin blåser bubblor.

Tycker Elliott kan bli den nya Zlatan när han blir stor & försörja sin gamla mamma;).

Albin tycker väldigt mycket om att blåsa bubblorna mot mig;).

På påskafton blir det tidig morgon, utställning i Kista. Jag, Sari & Sussi åker dit, vi har med Gonzo & Boris. Först ut är Boris.

Boris ville inte riktigt visa upp sig först men sen släppte det.

Bruks/Jaktklass, kv 1, kk 2.
Det han fick nedslag på var att pälsen var för nyryckt så den var för mjuk på sidorna.

Sen var det min & Gonzos tur.

Gonzo skötte sig bra tycker jag.

Domare: Javier Sanchez
Kritik: 13 months, Good type & prop, Good topline & tailset, Good front & fit, Black n´tan rich colour, A bit to straight in the front, To much stop, The movement should be much more balanced, He lose the topline while he´s moving, Needs to improve.
Junkl, kv 2.
Jaha, där stog jag, ganska så snopen över att jag fick en 2:a. Har muttrat en del över det men det är bara att bita ihop & komma igen. När vi kom hem så fick jag & Sari ett skrattanfall som bara vi kan få. Ingen fattar vad vi skrattar åt!!! Vi hade kul i allafall.

Kusinerna Bus!
På påskdagen hade vi påskmiddag hemma, var 13 personer & 3 hundar;). Svärmor hade bakat en jättegod tårta till efterrätt, som vanligt åt man så att man kunde rulla fram.

I morse låg Gonzo & tokade sig i mitt knä i vanlig ordning.

"Kusinen" Raffa".
Idag åkte Sari & co hem, blev väldigt tyst i huset. Vi ses ju igen till midsommar, svischar väl bara till så är vi där.



Kommentarer
Postat av: Linda & Gaston

Tråkigt med 2:an. Jag blev oxå jättesnopen när Gaston fick sin 2:a på senaste utställningen,men men.

2009-04-14 @ 23:36:20
URL: http://www.fieldbaygaston.dinstudio.se
Postat av: Moa

Trist med 2:or, men det går säkert bättre nästa gång.. Possitivt är ju att han skötte sig bra och det ska man alltid vara glad för.. =)



2009-04-16 @ 21:16:29
URL: http://www.metrobloggen.se/moasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback