Veckans uppdatering.

I onsdags fick vi ta en tripp till Strömsholm IGEN. Gonzo var lös i magen, inget konstigt i det men han ville inte gå med bakbenen & var väldigt loj. Kände inte igen min hund. Min kompis Marielle har en Rottishane som åkte på samma symtom fast värre för typ ett år sen & han åkte på världens infektion pga ett grisöra & blev inlagd 3 dagar. Inget snack vi åkte, har snart stämpelkort där känns det som. I vanlig ordning fick man vänta i evigheter, tog blodprover, allt såg bra ut på dom, fick göra ultraljud, dom såg att tarmarna var lite tjocka över något som hade irriterat. Puhh, ingen gammal disktrasa som låg kvar. Gonzo blev piggare under tiden vi var där. Fick köpa dietfoder som han ska äta en vecka, passade på att fråga om dom hade något bra till hans trasiga öra, veterinären tipsade om Lanolin, är även bra till självsprickor till oss själva. Nu är han sitt gamla jag igen & det ser ut som om Lanolinet funkar.

I lördags förmiddag var jag & Sussi vid bruksleden & la viltspår till hundarna, har aldrig provat det förut. Hon hade med sig 2 hartassar (uäk!), vi la 2 spår var, med köttbulle som slut. Medans spåren skulle ligga gick vi en promenad med killarna. Vi började med Azlan & Brage, gick bra förutom att Azlan är så lätt distraherad, har varit det största problemet jämt när man har tränat med honom. Sen var det Gonzo & Lokes tur, gick bra det med. Boris var också med men han fick inte gå något spår. Efteråt släppte vi dom lösa så att dom fick härja i skogen, inte Boris dock för han skulle nog dra som en avlöning, är ju en jakttax.
På kvällen hade Ullis ett Perfekt Home party hos mig. Mycket kärringtjatter blev det & fika förstås! När alla "tanter" hade åkt hem åt vi tacos & kollade på första delfinalen i schlagerfestivalen. Tyckte inte det var någon låt som man hoppade av glädje av.
I morse när man vaknade fick man en smärre chock, var ju asmycket snö ute. Gick en promenad runt sättern med hundarna, blev helt svettig av att pölsa i snön. När jag kom tillbaka var Robban ute med kidsen & skottade snö. Gick in efter kameran.

Vet inte om Albin var till så stor hjälp med skottningen.

Elliott är herren på täppan.

Azlan var på sprudlande humör.

Azlan fick igång Gonzo på lite bus.

STUDS!!!

Azlan kör ett "race" runt granen.

Närbild på Albin.

Blev några springmarscher på tomten.

Självklart kom pulkorna fram.

Wwwiiii, vad det går!!!

Sekunderna innan det blir bus.

Gonzo

Mattes lilla snutt!

Han är en riktig snygging.

Azlan har ett otroligt vackert huvud.

Suck, vilken skönhet.

Elliott kraschade med friggeboden, han gjorde inte illa sig. Man hörde bara ett gapskratt sen var han på benen igen.

Gonzo

Azlan
På eftermiddagen åkte jag, Sussi & Ullis på årsmöte för Surahammars BK. Dom bjöd på smörgåstårta som inte var fy skam. När jag kom hem gick jag in på deras hemsida & anmälde mig & Gonzo till fortsättningskursen i vår. Ikväll tänkte jag ta Gonzo med mig på allmänträningen i stallet, Sussi skulle också dit med Loke. Vi får väl se hur det går.



Kommentarer
Postat av: Annika

Tack och grattis själv till Årets 3:e bästa valp, och Årets svenskfödda hanvalp ;) Kram kram

2009-02-09 @ 10:46:47
URL: http://ikkan.se/pinscher

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback