My Dog 2009

I söndags åkte jag , Ullis, Gonzo & Hugo till Göteborg. Stannade på en kisspaus & påfyllning av spolarvätska i Örebro, matpaus & rastning av hundar i Götene, sen åkte vi till Scandic Backadal. Vi hittade dit utan problem, packade ur grejerna till hotellrummet & gick en sväng med doggsen.

Gonzo tog plats i sängen direkt.

Hugo ser nöjd ut.

Hugo, Gonzo & Ullis. Nu är det bus på gång.

Hugo ser helt "crazy" ut.

Riktiga buskillar.
På kvällen gick vi en långpromenad med hundarna, lämnade in dom på rummet & gick & käkade på en kinaresturang som hette Home Sweet Home. Åt thaimat & drack öl till, var smaskens. På vägen tillbaka hoppade vi in på macken & köpte chips & ostbollar. Tog sista svängen med "boysen", duschade & kröp ner i sängen & snaskade till en film på tv.
Jaha, sen kom måndagen & vi gick upp & käkade frukost & åkte till Svenska Mässan. Hade inga problem att hitta dit heller. Det var fullt i bilar i parkeringshuset redan, hade tur & fick plats högst upp. Avklarade vetbesiktningen & satte oss vid min ring. Sari, Mikaela, Lena & Jenny kom dit & tittade. Gud, vad jag var nervös, våran debut i officiella sammanhang.

Gick bra fast jag var nervös, Gonzo skötte sig jättebra.

Domare: Kitty Sjong
Kritik: Maskulint huvud. Bra bett. Välplacerade ögon & öron. Bra hals & rygglinje. Välansatt svans. Välvinklad. Korrekt benstomme & tassar. Effektiva rörelaser. Korrekt päls & färg. Rör sig lite brett fram.
Junkl, kv 1, kk 1, CK, Bhkl 4
Tyvärr missade jag när Ullis var in i ringen, var inne samtidigt.

Junkl, kv 1, kk 1, CK, Bhkl 2, CERT
Supergrattis till första certet!!!
Efter att vi var klara gick hela ligan runt & shoppade lite, tog gratis prover & var med på lite tävlingar. Vi sa hej då till Sari & Co & åkte tillbaka till hotellet. Hundarna var trötta så dom fick ligga & sova, vi gick ner till hotell lobbyn & tog en varsin öl & firade dagens prestation. När vi satt där ringde min mobiltelefon, svarade & det var någon som hette Kent. Han pratade så fort så jag hörde bara Robur. Sen sa han att jag hade vunnit ett utställningstält, trodde inte det var sant. Svarade på lite frågor i deras monter & så skulle man ge en motivation. Så jag skrev: "Har man det dåligt ställt, kan det vara kul att vinna ett tält". Det vann jag på, tackar & bockar, nu slipper jag köpa ett som jag hade tänkt. Nu fick vi mer att fira så vi tog en varsin öl till;). Gick upp på rummet, tog med hundarna & gick ut till det lilla centrumet för Ullis behövde in på apoteket. Vi bestämde oss för att köpa med pizza & käka på rummet. Det var smaskens efter en lång dag.

Ullis hugger in på sin pizza.

Kungen ligger i sängen.

En väldigt trött Hugo.
Softade resten av kvällen, sen var det natti natti. Zzzzzzzz!!!
På tisdagen gick vi upp 06.00, käkade frukost, fixade ut allt i bilen & checkade ut från hotellet. Sen bar det iväg till Svenska Mässan igen. Fick en bättre plats i parkeringshuset. Den första jag fick syn på när jag klev ur bilen var Pia (Gonzos uppfödare). Jag & Ullis satte oss vid min ring för jag var 2:a hund in, Hugo skulle inte in i sin ring först som hund nr 58.

Gonzo var lite mer "off" idag men han skötte sig bra ändå tycker jag.

Domare: Ann-Christine Johansson
Kritik: Stor hane av utmärkt typ. Välformat huvud. Ngt tunn underkäke. Välburna öron. Utmärkt hals & rygglinje. Bra kors. Välkroppad för åldern. Ngt knappa frambensvinklar, bra bak. Rör sig ok bak, ngt kort fram. Bra päls & färg.
Junkl, kv 1, kk  2, Hp

Rivendells Eroz. Han är så snygg.

Emma & Eroz
Ökl, kv 1, kk 1, Ck, Bhkl 3, CERT & CACIB
Ett jättegrattis till Emma & Eroz till andra certet!!!

Pia & Bronx (Kaitler Invoking Charm)
Veteran: kv 1, BIR veteran, Ck, Bhkl 1

Sen var det dags för Gonzos syster Nova (Beebronx Angel Of Mine)

Junkl, kv 1, kk 1, Ck

Gonzos mamma Vegas (Angelsun Grand Attraction)
Chkl, kv 1, kk 1, Ck
När det var dags för Btkl gick mor & dotter mot varandra, det var 3 tikar, Vegas vann & Nova kom 2:a & fick CERT. Vilken debut Annika, kan ju inte bli bättre. Massor med grattis!!!
Nu var det dags för BIR & BIM, alltså Bronx & Vegas, snacka om fullpott för Pia.

Bronx blev BIR & Vegas BIM. Grattis Pia, det kan man kalla "Grand Slam"!!!

Bildbevis på det vi alltid har misstänkt, våra hundar är "homo";).
När allt var klart i Pinscherringen förflyttade jag & Ullis på oss till hennes ring, då passade jag på att hämta min vinst.

Äntligen var det deras tur. Hugo blev lite busig i ringen & ville bita i Ullis byxor.

Junkl, kv 1, kk 1, CK, Bhkl R
Ytterligare ett bra resultat, grattis!
När dom var klara i ringen gick vi bara till rastgården, sen till bilen för att påbörja färden hem. Vi stannade på första McDonalds vi såg & åt, rastade grabbarna & fortsatte. Blev ett stopp till i Hova för att fylla på spolarvätska. Var hemma ca 19.00 på kvällen var helt slut. Måste säga att Gonzo & Hugo skötte sig exemplariskt under hela resan & det kom fram så mycket folk som tyckte vi hade fina & sociala hundar. Vi var nog 2 stolta mattar. Tack Ullis för en trevlig minihelg, tål att upprepas. Vill även passa på att tacka alla trevliga pinschermänniskor som jag pratade med & även icke pinscherfolk. Pia, Annika & Emma, kul att träffa er igen. Massor med kramar till er!!! Jag är supernöjd över min & Gonzos debut i officiella sammanhang.



Kommentarer
Postat av: Annika

ÄNTLIGEN!! ;) Stort grattis igen till debuten!! Superfina kort på Gonzo med. Själv hann jag inte ens gå ett varv bland montrarna, blev hela tiden uppehållen av andra saker. Får bli i Malmö! :) Grattis till tältet med, perfekt även för oss ;)

Kramar

2009-01-08 @ 15:04:36
URL: http://ikkan.se/pinscher
Postat av: Pia

NNNNNNÄÄÄÄÄÄÄÄÄjjjjjjjjjjj.... min favvvooooooo, hooooommmmooooooo...



Traumatisk Pia trillar samman på soffan ;)



KRAM, grattis och tack för att du är du och för att du valde Gonzo........

2009-01-08 @ 20:59:13
URL: http://www.beebronx.com
Postat av: Lena

Hej på dig! Idag har jag äntligen fått in korten i datorn och skulle skicka dom men nu visade det sig att jag inte hittar din mejladress längre. Så sent som i går låg den i fickan... Du kan väl mejla mig så får jag adressen. Min är lena[email protected]



Hoppas Goliat kryar på sig! Hörde av Sari att han var dålig.



P.s. Korten blev ganska kass men jag hittade några om du vill kika. Tyvärr inte med din skärpa men så är jag en kass fotograf...



//Lena

2009-01-11 @ 22:08:03
URL: http://klingemaden.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback