Familjekväll på brukshundklubben

Igår cyklade jag med Azlan & Gonzo ut till brukshundklubben, dom skulle ha familjekväll med lite skojtävlingar. Tänkte först att man blir ju utklassad men man fick använda sig av mycket hjälpmedel. Skrev upp mina hundar på alla tävlingar, är ju kul att bara prova lite, sen tycker ju jag om att kunna ha med båda mina hundar om det går. Var synd att vi inte var så många som kunde komma för det var ju ett riktigt kul initiativ. Det var väl 10 hundar av varierande raser som var med. Började med inkallning på tid, mina hundar älskar ju att springa. Hopptävling, var mer en bana som man skulle göra lite konster. Sakletningslotto, jag skickade inte ut utan gick med dom i koppel & tog det dom sniffade på, 2 saker per hund skulle man ta för 5 kr, inte speciellt dyrt. Sakerna man hittade fick man behålla, sen skulle dom lotta på numret som stog på, vann ingenting, men vad gjorde väl det, fick ju 3 godispåsar & en boll. Utställningstävling, alla hundar blev bedömda & fick en riktig kritik. Ninna Odehag var domare (hon är professionell handler i USA & väldigt duktig på hundar) & Ingrid Raij (utställningstränare) var ringsekreterare. Sist hade vi lydnadstävling men då var det bara 6 hundar kvar. Så här gick det för Azlan & Gonzo:
Inkallning: Azlan 1:a & Gonzo 3:a
Hopptävling: Azlan 3:a & Gonzo 4:a
Lydnadstävling: Azlan delad 1:a & Gonzo delad 2:a
Utställningen: När alla hundar skulle gå i "stora" ringen fick jag problem, hade ju 2 hundar men våran tränare Sara var sjysst & hoppade in & tog Gonzo, han är lite lättare att lämna över till andra än Azlan. Vega (amstaff tik & Gonzos kärlek) vann. Grattis, hon är jättefin!!!
Gonzos kritik: Trevligt helhetsintryck, mycket rastypiskt huvud, ok bröstkorg, ngt rak i skuldran & önskar mer förbröst, fina samlade tassar, benstomme som passar till storleken, fin överlinje, tillräckligt vinklad bak, rör sig ok fram & bak, mycket bra färg & tantecken, trevligt temperament på en lovande hane.
1:a, Hp
Azlan kritik: Hane av trevlig storlek & typ med vacker färg, bra huvud & uttryck, mycket fin benstomme med starka slutna tassar, ngt rak i skuldran, önskar ngt djupare bröstkorg, bra överlinje, korrekt ridge, bra vinklar bak, bra rörelser, trevligt temperament.
1:a, Hp
Alla fick 1:a & Hp men jag är väldigt stolt över Azlan att han skötte sig så bra för han vet ju inte vad det handlar om alls. Jag & hundarna var väldigt nöjda & glada när vi cyklade hem & vill verkligen tacka för en supertrevlig kväll. Hoppas det blir flera, då kommer vi igen. Hela cykelkorgen var full med rosetter & godispåsar. Hade så kul så jag glömde bort att Robban skulle ut & jobba natt, kom hem precis så att han kunde sticka till jobbet;).

Azlan & Gonzos rosettsamling från gårdagen;).
Om dom anordnar en sån här kväll igen, rekommenderar jag att ni kommer, var väldigt trevligt.



Kommentarer
Postat av: LenaLena

Duktiga killar du har! Låter som ett jättekul initiativ från klubben! Tråkigt att inte fler kunde komma bara.

2009-06-11 @ 09:13:24
URL: http://klingemaden.bloggagratis.se
Postat av: Sussi

Jag är sååååå lesen över att jag inte kunde komma!!!! Och ännu lessnare blev jag när du berättade hur kul ni hade. Men som sagt, kunde ju inte skippa barnens skolavslutning! Blir det fler ggr så kommer jag gladeligen!

2009-06-11 @ 10:13:56
URL: http://busbrorsor.blogg.se/
Postat av: Sanna & Kelly

Det där låter ju verkligen som en rolig aktivitetskväll! Bra arrangerat av eran klubb!

2009-06-11 @ 11:21:53
URL: http://www.barkingkelly.se
Postat av: Jenny

Hejsan!



Tack så jättemycket!

2009-06-11 @ 11:58:35
URL: http://www.kennelmexicanblackbird.se
Postat av: Anette

Vad bra att ni hade roligt. Synd bara att jag inte kunde komma upp och tävla med er så Gonzo hade fått lite konkurrens av en annan pinscher.



2009-06-11 @ 15:55:14
URL: http://egons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback