Österbybruk

I fredags blev jag upphämtad på Statoil mellan Hallstahammar & Kolbäck av Pia & Annika. Dom hade åkt från Trelleborg (PUH!!!), vi skulle till Österbybruk på 2-dagars utställning. Pinschrarna som var med var givetvis Gonzo, Vegas, Bronx, Nova & Zeta. Bilen var fullpackad om man säger så, men finns det hjärterum finns det stjärterum.

I den här stugan bodde vi, fanns gott om plats. Vi smackade i oss en varsin pizza när vi hade kommit in oss i stugan & sen gick vi kvällspromenad med doggarna. Självklart började det att regna, vi gick ut på ängen som var bakom stugan, kan säga att tennisskorna var dyngsura & vattnet sipprade om tårna. fick lägga dojorna på elementet så att dom skulle torka, skulle ju ha dom på utställningen. Pia & Annika var så gulliga att när dom gick ner på nattliga ärenden så vände dom på mina skor så dom skulle torka. Jag, Annika, Gonzo, Nova & Zeta låg i ett sovrum & Pia, Bronx & Vegas låg på en dubbelsäng utanför. Man kan inte klaga på värmaen i allafall för det blev som en bastu, trodde jag skulle storkna.

På lördagen gick vi upp vid 06.30, Pia & Annika åkte till utställningsplatsen & ställde upp tältet så det var klart, jag var kvar i stugan & fixade kaffe & gjorde mig klar. Tur att man hade tält för det regnade. Vi insåg ganska snart att det inte fanns en spegel i hela stugan, ni fattar ju själva, 3 brudar & ingen spegel!!! Vi fick turas om att låna Annikas lilla fickspegel;). Man tager vad man haver!!! När vi kom fram insåg jag att jag hade åkt ifrån kamera & plånbok, snacka om att man är senil.
På lördagen var det SKK utställning.

Jag & Gonzo i ringen, han ville inte ta ut stegen idag, tror regnet spelade in lite grann.
Domare: Veli-Pekka Kumpumäki
Kritik: Kraftig junior med bra proportioner, välutvecklad kropp, kraftig skalle, ngt för mkt stop, önskas bättre tillbakalagd skuldra, rak överarm, önskas mer förbröst, bra bakställ, överlinjen lever ännu i rörelse, ännu ngt ostadiga rörelser, bra resning.
Junkl, kv 1, kk 2

Här är Annika & Nova. (Längst bort i bild)
Junkl, kv 1, kk 1
Tycker domaren var lite snål där för vinner man sin klass kan man väl åtminstone dela ut ett hp.

Annika fick äran att visa Vegas.
CHkl, kv 1, kk 1, ck, cacib, BIM

Sist ut var Pia & Bronx.
Veterankl, kv 1, kk 1, ck, BIR- Veteran
Annikas Zeta ställs inget, hon var med som sällskapsdam;).
När vi väntade på att Bronx skulle in i stora ringen för veteraner så åkte vi tillbaka till stugan & relaxade lite.

Sköna Nova.

Zeta fröken, som Annika kallar henne;).

Nova, Gonzo & Bronx spanar ut.

Vegas kom som ett skott & ville vara med & titta.

Gonzo, mattes lilla plutt!!!

Va, tar ni kort på mig???

Så här kan man vila svansen;).

Söta Zeta.

Nu var det dags att fara tillbaka.

Bronx i uppsamlingsringen, han är en goding!

Pia & Bronx i finalringen, blev tyvärr oplacerade, men Bronx var snyggast ändå.
Nu var den här utställningsdagen över, vi tog en promenad med hundarna. Gick man över ängen så kom man till en massa vandringsleder, tur att jag inte gick ensam då hade jag gått vilse direkt.

Zeta

Gonzo flyger fram över maskrosorna.
När vi kom tillbaka till stugan började vi med maten, på kvällens meny var det grillad laxfilé, potatisgratäng, vitlöksbröd m.m. Det var så gott, hade kunnat äta ihjäl mig, kom nästan ut ur öronen. Har ju glömt att skriva att i Österbybruk var det mygginvasion, har aldrig varit med om något värre tror jag. Vi fick kasta oss ut till engångsgrillen, sitta ute var inte ens att tänka på.

Nova & Gonzo. Ända mot ända, kan ingenting hända;).

Zeta

Vegas

En totalt utslagen Bronx.
Vi sov som små barn hela högen den här natten.

På söndagen var det dags igen men då var det SSPK utställning, vi hade sån tur så det var på samma ställe så vi kunde ha tältet kvar över natten.

Gonzo funkade mycket bättre den här dagen, fast myggorna bet på honom.
Domare: Bo Wiberg
Kritik: Maskulint huvud, bra pararellitet, ngt lätt öronställnig, utm mörka ögon, tänder & bett ua, bra hals-& rygglinje, ngt brant överarm, ngt tåvid frambensställning, ngt veka mellanhänder, ngt lösa armbågar, utm rörelser från sidan, vacker päls & färg.
Junkl, kv 1, kk 2, Hp

Pia & Bronx
Veterakl, kv 1, kk 1, ck, BIR-Veteran, BIS 3

Annika & Nova
Junkl, kv 1, kk 1, Hp, BIR-junior

Annika fick äran att visa Vegas den här dagen också.
CHkl, kv 1, kk 1, ck, BIR
Nu blev det väntan på finaler & slåss med myggorna.

Jag & Bronx. Han är en riktig charmör.
Då var det dags för finalerna.

Fina Nova blev oplacerad, tror domaren var blind.

Bronx blev BIS 3.

Superduper snygga Vegas blev också oplacerad.
Nu var det bara att packa ihop & åka till stugan & städa ur det sista & börja färden hem. stackars Pia & Annika som skulle åka hela vägen till Trelleborg, dom kom väl hem vid 01.00. Blev avlämnad där jag blev upphämtad, vi tog med oss mat ifrån Lustigkulla, orkade inte laga mat helt enkelt.
Tack Pia & Annika för en supertrevlig helg & grattis till alla fina resultat!!! Nu måste jag avsluta detta inlägg, känner att jag bara svammlar en massa. Kort & gott, kul helg med trevliga människor & pinschrar!!!




Kommentarer
Postat av: Pia

En helg helt i min smak!

Tack själv för otroligt gott sällskap, överlåtning av Gonzo till min ägo igen ( ;) man kan ju försöka) och utdelning av bilder!



Kram på er

2009-05-27 @ 13:12:55
URL: http://www.beebronx.com
Postat av: Sanna & Kelly

Låter som en riktigt trevlig helg, frånsett myggorna!

Grattis till hp:et! Det är ju bara en tidsfråga innan fina Gonzo börjar plocka cert!

2009-05-28 @ 11:21:26
URL: http://www.barkingkelly.se
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Vilket härligt inlägg med massor av TJUSIGA bilder på SNYGGA hundar! :D



Kul med bra resultat, men nog tycker jag att Gonzo ska plocka cert snart, han är ju så rackarns fin och charmig! ;)



Tusen tack för grattis!



Kram på dig - fikamästerkungen! :D :D

2009-05-30 @ 11:59:32
URL: http://herrharry.se
Postat av: Annika

Tack själv för en hårlig helgm det får vi göra om snart åååhh ja just det ja, det blir ju Mälarpinscherhelgen... var det poolbad som utlovades? ;) kram

2009-06-04 @ 09:37:02
URL: http://ikkan.se/pinscher

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback