VILTSPÅR

Idag var vi ett riktigt rövargäng som åkte ut i skogen & la viltspår. Det var jag med Azlan & Gonzo, Sussi med Brage, Loke & Tyr, Malin med Sune, Ullis med Hugo & Janike med Hedvig. Innan vi åkte ut stannade vi vid Villa Vanilla & köpte med fikabröd.  När vi kom fram så rastade vi av hundarna lite innan vi började lägga spår.

Hela gänget förutom jag då, nån måste ju ta bilderna;).

Hunddagis!!!
När vi hade lagt alla 8 spåren så hämtade vi hundarna & satte oss & tog en fika. Kom på att ifall hundskaran ökar så måste vi skaffa oss en turnébuss, började fundera vad det skulle stå på bussen. Kom fram till att bästa namnet var "Ärthjärnorna";).

Azlan & Gonzo

Hedvig

Sune

Hugo

Brage

Janike & Hedvig

Jag döper dig till...........

Jag, Sussi, Tyr & Loke

Sune hittade en extra god pinne.

Sune gör ett glädjeskutt, att han sitter fast berör honom inte;).

Sune, Hugo & Hedvig samsas om samma pinne.

Tyr

Loke
Nu var det dags att börja gå spåren, jag & Janike försökte fota efter bästa förmåga, men lite bilder blev det i allafall.

Loke ger sig ut på sitt spår.

Han hittade sin hartass utan problem, var den enda som inte fick spåra efter rådjursklöv eftersom han bara ska jaga hare när han används i jakt.

Mmmmmm, den är god!

Azlans tur.

Han spårade bra, tyvärr hade vi varit lite taskiga & kommit för nära Lokes spår så jag fick hjälpa honom tillbaka till sitt eget.

Han har hittat sin klöv.

Att Azlan skulle småsmaka på klöven visste jag men han tog klöven & bar den hela vägen tillbaka till dom andra, det var en riktig "wow upplevelse". Jag blev sååååå glad!!! Han är ju speciell att träna med, viltspår kan funka med honom.

Lilla Tyr hade problem att förstå vad han skulle göra. Vi började till och med att efterlysa dom för det tog sån tid, trodde det hade hänt nåt. Det är ju helt riktigt att vänta ut så hunden får lyckas med uppgiften.

Matte, vad vill du att jag ska göra???

Är det något där borta vi letar efter???.
 
Han hittade sin klöv till slut.

Brage var så ivrig så det var svårt att få några bra bilder. Blev mest ett svart sudd;).

Brage har klöven men det syns inte i det svarta burret;).

Janike sitter & njuter i solen.

Gonzo gick på sitt spår utan problem.

Helt klockrent!

Stolt som en tupp med sin klöv.

Mattes stiliga kille!!!

Janike & Hedvig

Hedvig jobbade på bra.

Sniff, sniff, vad är det för spännande som luktar???

Åt det här hållet ska vi!

Hedvig hittade sin klöv men hon tyckte den var lite småmystisk.

Efter lite övervägande så var den ju faktiskt ganska god;).

Gonzo är herren på täppan.

Nu ha mobiltelefonerna åkt fram;). Tyvärr blev det inga bilder på Malin & Sunes eller Ullis & Hugos spår med min kamera men det hade gått bra för dom också.
Nu var alla klara & begav oss till bilarna, tror att alla mattarna & hundarna var lika trötta men nöjda.
Tack allihopa för en jättetrevlig & mysig eftermiddag i skogen, det måste vi göra om!!!



Kommentarer
Postat av: Sussi

Tack själv! Det lär vi väll göra, med turnébussen ärthjärnorna!

2010-04-17 @ 22:41:56
URL: http://www.nogg.se/busbrorsor
Postat av: sara eriksson

vilken rolig dag ni måste ha haft, Gonzo är en riktig sngging!

2010-04-21 @ 07:01:17
URL: http://www.pinstripes.dinstudio.se
Postat av: Maria

Ni ser ut att ha haft det riktigt sköj.. =)

Jag måste bara fråga va hunden Hedvig är för blandningar?...hon va ju väldigt lik min Nova...

Vet att Nova har kullsyskon där ute så kanske är en av dem.. !

Mvh Maria

2010-04-21 @ 12:45:53
URL: http://marialicious.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback