Mårtenutställningen i Enköping 14/11 2010

Idag har jag, Malin, Diezel & Håkan varit på Mårtenutställningen i Enköping, den är ju bara för valpar mellan 4-12 månader. Var 499 valpar anmälda, ganska många med andra ord. Var indelade i klasserna 4-6 mån, 6-9 mån & 9-12 mån. Åkte ganska tidigt för Håkan skulle in långt innan Diezel.

Håkan föll på sitt steg idag med, så han blev 3:a i sin klass. Men självklart var ju han finast i våra ögon:).

Nu blev det låååååååång väntan!!! Min ring var den som alla väntade på & Diezel var sist ut att dömmas. Men slutligen blev det våran tur.

Domare: Jens Myrman
Kritik: 6,5 mån, tilltal huvud under utveckl, vacker hals, ganska bra i överlinje, utm bakställ, rak i fronten, behöver ännu fylla ut i förbröst & volym, bröstknapparna skulle vara mer framträdande. På det hela en snygg ram som behöver fyllas.
Valp 6-9 mån, kv 1, kk 1, BIR-valp, HP

I finalen åkte vi ut ganska snart, är ju alltid massor med valpar i grupp 2. Vi packade ihop våra grejer & åkte & käkade på McDonalds. Fanns en lösgodisaffär med 1000 sorters lösgodis, så dit var ju jag tvungen att gå in & köpa en "liten" påse:). När jag kom hem tog jag en välbehövlig dusch.


En utslagen hjälte:)!

Så här kan man också ligga:).

Tack Malin & Håkan för det trevliga sällskapet!!!  



Kommentarer
Postat av: Malin o Håkan

Tack själv gumman!Nu är man lite lätt sliten!Sov gott!Kram

2010-11-14 @ 22:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback