Träningstävling i Rallylydnad 27 feb 2011

Idag har vi varit iväg på en träningstävling i rallylydnad i Norberg igen & det var Fagersta KK som anordnade den här gången också. Jag & Sussi packade in Azlan, Gonzo, Diezel, Brage & Tyr & våra grejer i våran Volvo & åkte bort till Mia som skulle tävla med Zeke. Sen bar det av mot Norberg. Började med att rasta hundarna & oss själva. Diezel var med för att få lite passiv träning vilket han behöver. Var 21 ekipage anmälda men vi var bara 15 som startade. Kl 11 gick vi banvandring, var svårare bana den här gången.
Idag filmade vi istället för att ta bilder men tyvärr missade jag att filma Mia & Zeke, för hon var först ut & helt plötsligt var hon ute på banan. Zeke fick 69 poäng & en delad 10:e plats.
Sussi & Brage fick 89 poäng & en 7:e placering.

Nu var det min & Gonzos tur, kände direkt att det här kommer bli ofokuserat igen. Sen ska jag erkänna att jag har inte tränat in ett korrekt fotgående på honom än. Tanken är väl att jag ska ta tag i det:).
1) Enkel slalom ( nos 2p sk 1p )
2) 270 grader vänster
3) Sitt framför höger ingång, sitt ( sen 1p )
4) Sväng höger ( sk 1p )
5) Helt om vänster
6) Sitt stå ( sen 1p )
7) Spiral vänster ( nos 4p )
8) Sväng vänster ( nos 1p )
9) 270 grader vänster
10) 1 steg fram 2 steg fram 3 steg fram ( nos 1p sen 1p bris 3p)
11) Sväng höger ( nos 1p )
12) Sitt ligg gå runt ( sen 1p felö 10p )
13) 270 grader vänster ( sk 1p bris 3p)
14) 360 grader vänster
15) Sitt spring ( sen 1p )

Max:100p
Avdrag för momenten:33p
Avdrag för helheten:5p
Totalpoäng:62p
Placering:13

Helhetsintryck & kommentarer: Hund ej fokuserad, matte jobbar bra!

Fick i allafall bättre poäng på honom än förra gången & jag fick ju bra "feed back" att jag jobbade på bra.


Nu var det dags för mig att gå banan med Azlan, fick ju bra poäng förra gången men som sagt den här banan kändes svårare.
1) Enkel slalom
2) 270 grader vänster ( bris 1p )
3) Sitt framför höger ingång, sitt ( bris 1p nos 1p )
4) Sväng höger ( nos 1p  )
5) Helt om vänster
6) Sitt stå ( felö 10p )
7) Spiral vänster
8) Sväng vänster
9) 270 grader vänster
10) 1 steg fram 2 steg fram 3 steg fram ( sen 2p )
11) Sväng vänster ( nos 1p )
12) Sitt ligg gå runt ( felö 10p )
13) 270 grader vänster
14) 360 grader vänster
15) Sitt spring ( no 1p )

Max poäng:100p
Avdrag för momenten:28p
Avdrag för helheten:3p
Totalpoäng:69p
Placering: Delad 10:a

Helhetsintryck & kommentarer: Bra jobbat!

Fick sämre poäng med Azlan den här gången, han var inte lika fokuserad & banan tröttade ut honom fortare.

Sen var det Sussi & Tyrs tur & han var väldigt ofokuserad han med idag. Blev 43 poäng & en 15:e placering.

När alla var klara blev det prisutdelning & innan vi åkte hem så rastade vi alla odjuren.
Tack för idag tjejer & tack till Fagersta KK för trevliga träningstävlingar!!! Till våren skulle det bli flera & då kan ni räkna med oss. Får träna vidare & kanske så småningom ställa upp på officiella, eftersom det blir ju en officiell gren till sommaren. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback