Utställning i Vänersborg

Igår åkte jag, Sari & Lena till utställningen i Vänersborg. Hade med Diezel & Gonzo. Var väldigt varmt kan jag lova!
Märkte på Diezel att han ville inte riktigt vara med på noterna, allt gick bra ända tills domaren började krångla med mätstickan som fastnade & hon gjorde flera försök. Diezel ville inte vara med längre, sen hände något som chockade mig något fruktansvärt. Han nafsade efter domarens händer. Har aldrig hänt sen han har kommit hem till mig. Jag ursäktar verkligen inte hans beteende & mörkar det inte heller. Hoppas att det var en engångföreteelse, att det helt enkelt blev för mycket. Han blev diskvalificerad, vilket är helt rätt men förbannat tråkigt för hon tyckte om honom.
Fick försöka skaka av mig det för jag skulle ju visa Gonzo också. Gick galant! Behövde jag verkligen!

Domare: Lena Stålhandske
Diezels kritik: Bra storlek, utm typ, maskulint huvud ngt markerade kinder, mörka vackra ögon, korr bett, mkt bra topline, god vinkling i skuldra & överarm, mkt bra bröstdjup, rör sig med mkt långt vackert steg, visar osäkerhet & nafsar.
Junkl, Disgualified

Gonzos kritik: Bra storlek, utm typ, maskulint huvud med ngt framträdande kinder, mörka välformade ögon, korr burna öron, korr bett, mkt bra hals rygg & svansansättning, ngt rak överarm, bra tassar, utm bröstdjup & kroppsvolym, tillräcklig bredd i låret, rör sig mkt bra från sidan.
Chkl: Exc, kk 2, CK, Bhkl 2, R-Cacib

Glad över Gonzos resultat men det mörka molnet förföljer mig än, kommer ta ett tag, men får ta nya tag & komma igen. Fått stöd & råd av många men vet att det finns elaka tungor där ute också. Väljer att stänga ute dom helt enkelt & hålla mig till dom som stöttar när man behöver det.



Kommentarer
Postat av: LenaLena

Slå dövörat till! Du har världens goaste hundar!!!

2011-06-05 @ 13:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback